نایب‌قهرمان وزنه‌برداری آسیا: رسیدن به قهرمانی راحت بود ولی نشد


photo_2017-05-03_14-21-53.jpg

نایب‌قهرمان مسابقات وزنه‌برداری آسیا گفت: گام مهم و جدی پیش‌روی من در مسابقات جهانی است.

سیدایوب موسوی در گفت‌وگو با سادس، درخصوص نایب‌قهرمانی در دسته ۹۴ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری آسیا، اظهار کرد: این رقابت‌ها مانند هر سال از سطح بالایی برخوردار بود. رقابت من با وزنه‌بردار چین و ازبکستان بود که وزنه‌بردار چینی در یک ضرب اوت شد و در مجموع هم دیگر نمی‌توانست به مدال برسد.

وی افزود: حریف ازبک، یک‌ضرب زن بود و توانست از من پیش بیافتد و به نشان طلای این حرکت دست پیدا کند و من هم دوم شدم. در دو ضرب نیز وزنه‌بردار ازبکستانی ۲۰۵ کیلوگرم را بالای سر برد و من توانستم ۲۰۶ کیلوگرم را بزنم و به مدال طلا برسم.

این وزنه‌بردار خوزستانی با بیان این‌که می‌توانستم به قهرمانی دسته ۹۴ کیلوگرم برسم و کار راحتی هم بود، گفت: در حرکت دوضرب بعد از این‌که ۲۰۶ کیلوگرم را زدم، باتوجه به این‌که کار سایر نفرات تمام شده بود، بلافاصله باید باز خودم روی تخته می‌رفتم که ۲۱۵ کیلوگرم را انتخاب کردم. من این وزنه را بالا کشیدم ولی در لحظه آخر از دستم افتاد.

وی ادامه داد: این وزنه را در تمرینات زده بودم ولی در این مسابقات به دلیل این‌که بلافاصله نوبت خودم بود و زمان لازم را برای ریکاوری بدنم نداشتم و هنوز نفسم سرجایش نیامده بود، نتوانستم وزنه را بالای سر ببرم. من برای قهرمانی به این مسابقات رفته بودم و رسیدن به این عنوان هم آسان بود ولی به خاطر دلایلی که گفتم، محقق نشد.

موسوی عنوان کرد: درنهایت هم تیم‌ملی مقام قهرمانی آسیا را به دست آورد و عملکرد خیلی خوبی داشت و به نظر من تمام وزنه‌برداران خوب کار کردند. اکنون هم وضعیت اردوهای تیم‌ملی خوب است و برای مسابقات جهانی بهتر از این هم می‌شود و جا دارد از حمایت فدراسیون و تلاش‌های سرمربی تیم‌ملی قدردانی کنم.

وی با بیان این‌که گام مهم و جدی پیش‌روی من مسابقات جهانی است، گفت: تا یک ماه پیش از المپیک ریو نیز در اردوی تیم‌ملی بودم و قرار بود در این مسابقات هم شرکت کنم ولی آسیب‌دیدگی زانویم باعث شد که اعزام نشوم. اکنون هم چهار ماهی است که برای کسب مدال در مسابقات جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ام تا بتوانم مدال خوبی کسب کنم. در این مسابقات حریفان قوی‌تری دارم و می‌طلبد با فشار و ممارست بیشتر تمرین کنم. همچنین در ماه جاری رقابت‌های کشورهای اسلامی را پیش‌رو دارم.

این وزنه‌بردار آبادانی عنوان کرد: شهرستان آبادان از نظر امکانات ضعیف است و اگر رسیدگی بیشتر و امکانات بهتر شود، بهتر می‌توانم کار کنم، البته جا دارد از پیگیری‌های رییس هیات استان نیز قدردانی کنم. به هر حال هر چه سطح بالاتر می‌رود باید رسیدگی و کمک‌ها نیز بیشتر شود تا ورزشکار از نظر روحی و فنی شرایط خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *