هنوز به ایده‌آل‌ها در حوزه جوانان نرسیدیم


مشاور معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه هنوز به ایده‌آل‌ها در حوزه جوانان نرسیده‌ایم، گفت: با این وجود در سال‌های اخیر وزارت ورزش و جوانان فضایی را برای جوانان به منظور بیان نیازهایشان و پیگیری آن‌ها فراهم کرده است.

داوود نوری در گفت‌وگو با سادس، با بیان اینکه قشرجوان – که تعدادشان هم کم نیست- باید نمایندگانی در شورای شهر داشته باشند، اظهارکرد: حضور نمایندگان قشر جوان در شوراها باعث پیگیری مطالبات و شناسایی نیازهای ‌آنان می‌شود. در حقیقت افراد باید طی فرآیندی توانمند شوند و آموزش‌های لازم را برای حضور در این عرصه‌ها ببینند. امروزه به دلیل خلاءهای موجود و بی‌توجهی به آموزش جوانان نیاز لازم است به توانمندسازی جوانان بپردازیم  ولی این به معنای حضور نیافتن جوانان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیست.

وی ادامه داد: شوراها باید جوانان پخته و توانمند را شناسایی کنند و از طریق مراجعه به مراجع ذیربط می توان از ظرفیت‌های جوانان کارآمد بهره برد. علاوه بر آن برای حضور جوانان در این عرصه‌ها بسترسازی کنند. این اقدامات موجب می‌شود که جوانان به این نتیجه برسند که مسوولان به آنان توجه می‌کنند.

نوری تاکید کرد: کسانی که وارد شوراهای شهر می‌شوند باید برای آینده جوانان برنامه داشته باشند. به عبارت دیگر دو موضوع شناسایی جوانان توانمند و بسترسازی برای حضور آنان در دوره‌های بعد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح است. حضور جوانان در شوراهای شهر قطعا در پاسخگویی به مطالبات جوانان بسیار موثر است.

مشاور معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه از وظایف شوراها استفاده از ظرفیت‌های مردمی است،گفت: یکی از این ظرفیت‌ها سازمان‌های مردم نهاد است.در حقیقت سمن‌های جوانان اگر آموزش‌های لازم را نیز فرا بگیرند،پذیرای نقش‌های آتی خواهند شد بنابراین نادیده انگاشتن جوانان و بی‌توجهی به نیازهای آنان موجب ایجاد اشکال در آینده کشور می‌شود.

نوری ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به مدیریت شهری کمک کنند و به آن مشورت دهند. در بخش‌هایی نیز که مدیریت شهری امکان ورود به آن‌ها را ندارد، سمن‌ها وارد عرصه شوند.

مشاور معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه جوانان و مسائل آن‌ها صرفا به یک دستگاه محدود نمی‌شود، گفت: موضوع جوانان، فرابخشی است بنابراین در اختیار یک دستگاه نیز نیست. در حقیقت همه دستگاه‌هایی که به جوانان و مسائل آنان مربوط می‌شوند به نوعی در این زمینه موثر هستند و معاونت ساماندهی امور جوانان نیز نقش هماهنگ‌کننده امور مربوط به جوانان را دارد و با توجه به امکانات و منابع انسانی در دسترس اقداماتی کرده و دولت نیز در حد توان فعالیت‌هایی در این زمینه انجام داده است.

وی تصریح کرد: به دلیل عملیاتی شدن برنامه ششم توسعه از امسال باید وضعیت حوزه‌ جوانان  و ساختارهای آن را مشخص کنیم تا ارتباطش با نهادها و دستگاه‌های دیگر تعریف شود.در حقیقت اگر ساختار منسجم اداری نداشته باشیم نمی توان انتظار حل مسائل جوانان را داشت.

نوری در پایان گفت: امروزه جامعه و مسئولان انتظاراتی از حوزه جوانان دارند که این انتظارات باید با فراهم‌سازی ساختارهای مناسب همراه باشد بگونه‌ای که ساختار اداری منسجمی برای افرادی که قصد دارند در زمینه رسیدگی به مسایل جوانان اقداماتی انجام دهند،تعریف شود تا آنان بتوانند پاسخگوی مردم و مسئولان باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *