تقدیر رئیس مجلس از اقدامات مطلوب ناجا/نیروی انتظامی ر کن ایمن ساز در برگزاری انتخابات است/ اهتمام مجلس به موضوعات معیشتی پلیس

رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از اقدامات مطلوب ناجا از نیروی انتظامی به عنوان رکن ایمن ساز در برگزاری انتخابات نام برد و بر اهمیت حضور مردم ، شورآفرینی و ایجاد امنیت در این برهه از زمان تأکید کرد.
به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، دکتر “علی لاریجانی” در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان، مدیران و روسای نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی رکن ایمن ساز در برگزاری انتخابات است ، اظهار داشت: امیدواریم در انتخابات پیش رو، ناجا بتواند نقش آفرینی خوبی داشته باشد چرا که انتخابات امر مهم ، اساسی و مبارکی برای کشور است.
وی افزود: حضور مردم ، شورآفرینی و ایجاد امنیت در انتخابات بسیار حائز اهمیت است، لذا امیدواریم حضور نیروی انتظامی در این مرحله هم مفید و سازنده باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی، حضور گسترده مردم در انتخابات را مسیر بازدارنده ای برای شیطنت ها عنوان کرد و افزود: پشتوانه اصلی این کشور، حضور مردم در صحنه انتخابات است.
لاریجانی به مجموعه شرایط انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: برآیند بحث هایی که خارج از مرزها درباره انتخابات وجود دارد این است که صحنه انتخابات را مورد ارزیابی قرار می دهند، این موضوع می تواند هم جنبه بازدارنده شیطنت ها باشد و هم مسیر شیطنت ها را باز کند. انتخابات جایی است که ملت اگر تصمیم بگیرند می توانند شر شیطنت ها را کم کنند.
لاریجانی با بیان اینکه انصافا خدمات و سیر تحولات نیروی انتظامی طی این سال ها مثبت بوده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ناامنی ها و غوغای منطقه از امنیت پایداری برخوردار است که این امر دستاورد مهمی برای کشور به شمار می آید و در سایه تلاش هایی انجام شده برای امنیت کشور است و قدردان زحمات فرماندهان و کارکنان ناجا هستیم.
وی ایجاد امنیت در کشور را وظیفه ذاتی ناجا عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی خصوصا در بحران های پیچیده نقش مهمی ایفا می کند که در این راستا اشراف اطلاعاتی از اهمیت بسزایی دارد؛ ناجا در برخورد با اقدامات تروریستی، از یک خصوصیت روبه جلو برخوردار است.
رئیس مجلس در خصوص وضع معیشتی کارکنان ناجا گفت: در مجلس تلاش کردیم منابعی در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم که البته هنوز کافی نیست و منتظریم شرایط اقتصادی کشور بهتر شود.
لاریجانی با بیان اینکه نیروی انتظامی جزء اولویت های ما است، گفت: ما در حال عبور از گردنه ای هستیم که شرایط اقتصادی آن مناسب نبود، تلاش می کنیم که این شرایط روال بهتری پیدا کند.
وی یادآور شد: در سال 95 از لحاظ رشد اقتصادی و نیز منابع پشتیبان، اقتصاد کشور تکانی خورد اما هنوز به درجه کفایت نرسیده است اما وضعیت روبه جلو است؛ امیدواریم در سال 96 شرایط بهتری پیش بیاید.
رئیس مجلس با بیان اینکه موضوع قاچاق یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کنیم و مبارزه با این پدیده تنها کار پلیس نیست، گفت: امسال با توجه به تاکیدات رهبری، وظیفه ما در این زمینه جدی تر شده است؛ دولت و قوه قضائیه نیز توجه تام به این موضوع دارند و لایحه ای نیز به مجلس ارائه شده که مسیر خود را طی می کند.
وی به آمار ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با قاچاق در خصوص قاچاق 15 میلیارد دلاری کالا در کشور اشاره کرد و گفت: این میزان قاچاق به تولید ملی لطمه می زند و رقم آن بسیار قابل توجه است؛ باید توجه داشته باشیم که میزان قاچاق در مناطق مرزی سهم زیادی در کل قاچاق ندارد؛ البته بحث هایی نیز در خصوص کنترل در مناطق آزاد صورت گرفته است.
رئیس مجلس تصریح کرد: تعداد سرپل های قاچاق که واسطه ورود کالا و سازمان دهی آن در بازار هستند ، زیاد نیست و اینها باید شناسایی شود که این امر نیازمند همکاری سه قوه است. مقررات، ساماندهی فضای کسب و کار و گمرکات نقش مهمی در مبارزه با قاچاق دارد.
وی، ارتقاء اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی را موجب افزایش بازدارندگی در جرایم و تخلفات عنوان کرد و افزود: اخبار صفحات حوادث رسانه ها نشانگر ایجاد نوعی دریدگی در جامعه است؛ باید با ارتقاء اقتدار، ظرفیت هایی را نشان دهیم که بازدارنده باشد و این امر قطعا به مطالعات دقیق و کار فراگیر نیاز دارد.
رئیس مجلس به وضعیت نابسامان ساختار شهرنشینی اشاره کرد و گفت: 25 درصد مردم ما روستانشین و مابقی شهرنشین هستند که این اصلا ترکیب خوبی نیست، این شکل از شهرنشینی حالت درهمی دارد.
وی با بیان اینکه در گذشته محله محور بودیم که این خود امنیت ساز بود، گفت: اما امروز محلات از شکل قدیمی خود خارج شده و شهرنشینی جدید با آداب سنتی همگون نشده است که این امر نیازمند توجه بیشتر است و ما در برنامه ششم به این موضوع توجه کردیم .
لاریجانی در خاتمه از اقدامات شبانه روزی نیروی انتظامی و آمادگی این نیرو در برخورد با مأموریت های مختلف تشکر و قدردانی کرد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *