رسانه ها در فضای عمومی انتخابات نقش تأثیرگذار دارند/ مسئول برگزاری انتخاباتی سالم و امن هستم

وزیر کشور با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه ها در فضای عمومی انتخابات گفت: با حفظ امانت و اصول از بیان گمانه هایی که باعث رنجش افکار عمومی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود ، پرهیز کنند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، ” عبدالرضا رحمانی فضلی” در حاشیه بیست و دومین همایش فرماندهان ناجا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات مسئله بسیار مهم و سرنوشت سازی است و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بارها بر برگزاری انتخابات به صورت قانونی و کاملا سالم تأکید کردند.
وی به نقش تأثیرگذار رسانه ها در این امر اشاره کرد و گفت: هر نوشته و تحلیلی از سوی رسانه ها می تواند بر فضای عمومی انتخابات اثرگذار باشد.
وی از اصحاب رسانه ها خواست با حفظ امانت و اصول خبررسانی از بیان گمانه هایی که باعث رنجش افکار عمومی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود ، پرهیز کنند.
وزیر کشور در خصوص پخش مناظرات انتخاباتی ضبط شده از رسانه ملی گفت: موضوع پخش مناظره های ضبط شده از سوی کمیسیون تبلیغات مطرح شد که در افکار عمومی و رسانه ها واکنش های بسیاری را به همراه داشت؛ اما من این سوال را می خواهم از شما ، همه رسانه ها و مردم بپرسم که در مناظرات آزاد و زنده چه حرف و مطلبی قابل بیان است که در مناظرات ضبط شده قابل گفتن نیست؟ تنها نگرانی در این امر آن است که عده ای بخواهند مواردی را سانسور کنند که برای چنین مواقعی پیش بینی های لازم انجام شده و ناظران و نماینده های کاندیداها حضور خواهند داشت و هیچ کس نمی تواند به جز مواردی که مصداق تهمت ، خلاف و بر هم زننده شئونات است موضوعی را از مناظرات حذف کند.
وزیر کشور خاطر نشان کرد: قبول دارم که جذابیت برنامه های آزاد و زنده بیش از برنامه های ضبط شده است اما باید بدانیم که در حوزه امنیت عمومی و در جلسه مذکور استدلال هایی مطرح که منجر به این تصمیم گیری شد که چهار نفر از پنج عضو این کمیسیون به پخش ضبط شده مناظرات تلویزیونی رأی دادند.
وی تصریح کرد: در برنامه های زنده هر حرفی که زده شود دیگر قابل مدیریت نیست و ما در سال 88 هزینه های بسیاری را بابت این حرف ها پرداخت کردیم که آثار آن و کدورت آن سال ها همچنان باقی است.
رحمانی فضلی با انتقاد از رفتار برخی رسانه ها در واکنش به این تصمیم ستاد انتخابات کشور گفت: خوشحالم که رسانه ها بر موضوعات مختلف کشور وارد شده و نظرات خود را مطرح کرده و حتی انتقاد نیز می کنند. اما متأسفانه برخی رسانه ها به جای انتشار مسائل کارشناسی به صورت سیاسی با موضوع برخورد و مطرح کردند که این تصمیم، تصمیم رحمانی فضلی وزارت کشور است؛ صادقانه می گویم در این موضوع هیچ مشورت و هم فکری با رئیس جمهور نداشتم و حتی پس از اعلام این مصوبه رئیس جمهور نخستین کسی بود که نسبت به آن معترض شد.
وزیر کشور در خصوص اینکه آیا نسبت به این تصمیم بازنگری می شود، گفت: متأسفانه برخی رسانه ها عنوان کردند که شب گذشته جلسه تبلیغاتی ستاد انتخابات برگزار شد در حالی که جلسه دیشب تنها جلسه کمیسیون نظارت بود ؛ در جلسه امروز حتما این موضوع مجددا مطرح خواهد شد. در صورتی که استدلال ها و شواهد و قراین به این باشد که افراد حاضر در جلسه را قانع کند، دوباره رأی گیری انجام می شود.
رحمانی فضلی تصریح کرد: شخص بنده به عنوان وزیر کشور نه تنها مسئول برگزاری انتخابات بلکه مسئول برگزاری انتخابات در امنیت کامل و سلامت هستم و این دو اصل باعث می شود تا تصمیمات سخت تر شود.
وزیر کشور در خصوص شایعه مبنی بر مصوبه ممنوع التصویری “احمدی نژاد” گفت: شورای امنیت کشور هیچ مصوبه ای درباره ممنوع التصویری “محمود احمدی نژاد” نداشته و اخبار منتشر شده در این رابطه کذب است .#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *