سازمان‌های مردم‌نهاد نباید فقط روی کاغذ باشند


مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: همانگونه که برای تشکیل مجمع استانی سمن‌های جوانان در سال گذشته کمک کردیم، در سال جاری نیز مساعدت‌های لازم را برای آغاز به کار مجمع ملی این سازمان‌ها انجام می‌دهیم.

رضا حجتی در گفت‌وگو با سادس، تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان مجمع استانی و ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان را تشکیل نمی‌دهد بلکه نقش زمینه‌سازی فعالیت‌ها، راهنمایی، مشاوره و پشتیبانی از سمنها را برعهده دارد. 

وی درباره نحوه تعامل مجمع ملی سمن‌های جوانان و وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از تشکیل این مجمع و به ثبت رسیدن اساسنامه آن، دولت به منظور تعامل با مجمع باید آن را به رسمیت بشناسد بنابراین اساسنامه مجمع را در شورای عالی جوانان به تصویب می‌رساند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان تصریح کرد: مجمع ملی جوانان می‌تواند یک نهاد مدنی حد واسط میان دولت و جوانان باشد و در فرآیند  تصمیم‌سازی و تاثیرگذاری بر نهادهای عمومی و حکومتی نقش موثری ایفا کند. به عنوان نمونه برای حقوق جوانان تلاش و در این جهت حتی اقدام به انجام لابی با مجلس و شورای شهر کند و در قوه قضاییه و مجریه نیز نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

حجتی در پایان با بیان اینکه هر یک از سمن‌های جوانان سالانه باید حداقل یک فعالیت اجتماعی موثر انجام دهند، گفت:  سمن‌های جوانان نباید فقط روی کاغذ و منفعل باشند بلکه لازم است دست کم سالانه یک برنامه اجرایی داشته باشند.این فعالیت‌ها ممکن است در محدوده یک روستا،شهر،شهرستان،استان یا ملی اجرا شود، در واقع حوزه جغرافیایی آن اهمیت چندانی ندارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *