هیچ مادر و نوزادی نباید تا ۱۳ سال آینده فوت کنند

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: یکی از برنامه‌ها پیشگیری کامل از مرگ قابل اجتناب مادر، نوزاد و کودکان زیر یکسال تا ۱۳ سال آینده است.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد اسماعیل مطلق با اشاره به اینکه جلسه ای با حضور کارشناسان بهداشتی استان گیلان برگزار کردیم و در این جلسه ضمن تبیین اهداف برنامه ششم توسعه، اعلام شد برخی از اهداف برنامه پنجم توسعه نیز در این استان محقق شده است، اظهار داشت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان از کاهش مرگ مادران، نوزادان، کودکان، افزایش شاخص امید به زندگی و شاخص افزایش امید به زندگی کیفی نام برد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز مقرر شده است که مرگ نوزادان را در استان گیلان به زیر 7 در هزار تولد و مرگ کودکان یکسال را به زیر 10 در هزار تولد و مرگ مادران باردار را نیز به زیر 15 در 100 هزار تولد زنده برسانیم.

مطلق گفت: یکی دیگر از اهداف برنامه ششم توسعه این است که تا 13 سال آینده در تمام استان‌های کشور هیچگونه مرگ قابل اجتنابی برای مادران باردار، نوزادان و کودکان زیر یکسال نداشته باشیم.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌هایی که برای استان گیلان تدوین شده بود و همچنین اجرای کامل برنامه NCD و کاهش سرطان‌ها، کاهش مرگ افراد 30 تا 70 ساله، کاهش بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون و سه نوع سرطان بحث و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش‌ها در گیلان ارائه شده و تا آخر اردیبشهت تمام مراقبان سلامت این آموزش‌ها را خواهند دید و برای کل استان این مراقبت‌ها به طور کامل انجام می شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *