تجارت غیرقانونی میراث طبیعی جهان را تهدید می‌کند


بررسی‌ها نشان می‌دهد تجارت غیرقانونی در حیات وحش گونه‌های جانوری و گیاهی موجود در مناطق میراث جهانی یونسکو را تهدید می‌کند.

به گزارش سادس، صندوق جهانی طبیعت (WWF) اعلام کرده است: تقریبا نیمی از مناطق میراث طبیعی جهانی یونسکو که به دلیل اهمیت‌شان برای طبیعت مورد توجه قرار دارند، به دلیل تجارت غیر قانونی در حیات وحش در معرض تهدید هستند.

در بررسی صندوق جهانی طبیعت آمده است: شکار، قطع غیرقانونی درختان، ماهیگیری و قاچاق گونه‌های نادر 45 درصد از با ارزشترین مناطق طبیعی جهان را با چالش روبه‌رو کرده است. همچنین مناطق میراث طبیعی جهان زیستگاه یک سوم ببرهای باقی مانده در جهان و 40 درصد تمامی فیل‌های آفریقایی است.

از بین رفتن گونه‌ها و زیستگاه‌های طبیعی بر اثر فعالیت‌های غیرقانونی از قبیل قطع درختان، خدماتی را که مناطق میراث طبیعی جهان همچون صنعت گردشگری و برخورداری از آب سالم در اختیار افراد بومی می‌گذارد، تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این، جنگل‌زدایی به طور کلی از طریق کمک به انتشار بیشتر گاز کربن بر کره زمین تاثیر می‌گذارد.

به گزارش سادس به نقل از روزنامه گاردین، به گفته کارشناسان این وضعیت نه تنها فقط بقای گونه‌های جانوری و گیاهی را تهدید می‌کند، بلکه آینده این مکان‌های با ارزش و افرادی که زندگی‌شان به آنها وابسته است را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *