تلاش مستمر و همدلی برای رونق فعالیت‌های شرکت طرح و اندیشه

31 خرداد ماه سال جاری مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت با حضور اعضای هیئت مدیره، معاونین، مدیران و پرسنل برگزار گردید.

ناصر تاهباز از سال 86 به عنوان موسس و مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه مبتکر اولین شرکت وصول مطالبات مویرگی برای بانک ملت در کشور بود و از این جهت از معدود افراد باسابقه و با تجربه در صنعت وصول مطالبات در کشور محسوب می شود.
در این مراسم سیدمحمد نورمحمد حسینی و سید محمدحسین حجازی، از اعضای هیئت مدیره شرکت، کوروش پرتویی مشاور مدیرعامل در امو مالی، تقی قربانی مدیر حراست، سیدمجتبی بیات معاون مالی و اقتصادی، سیدرضا جلال معاون اجرایی، احمد مولوی قائم مقام مدیر عامل در امور ستاد و رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی و بیدگلی از کارکنان پیشکسوت به ایراد سخنرانی پرداختند.
در طول این مراسم ضمن برشمردن ویژگی های مدیریتی مدیرعامل پیشین شرکت طرح و اندیشه و دستاوردهای وی، به تشریح ابعاد شخصیتی و همین طور تعلق سازمانی او پرداخته شد.
در این مراسم همچنین علیرضا آهی مدیرعامل جدید معرفی شد.
وی ضمن تشریح اهداف خود و تأکید بر ادامه سیاست های موفق شرکت طرح و اندیشه در دوره مدیریت پیشین ابراز امیدواری کرد با افزایش تلاش و خدمت رسانی بتوان مجموعه را بیش از گذشته گسترش داد.
مهندس علیرضا آهی در کارنامه خود مدیریت عامل شرکت های ارج و اتمسفر و همین طور ریاست نهادهایی مانند فدراسیون کاراته را بر عهده داشته است.

در پی به برخی فرازهای مهم سخنان ایراد شده در این مراسم اشاره می شود:

سید ناصر نور محمد حسینی: ده سال پیش کسی فکر نمی‌کرد شرکت طرح و اندیشه بتواند جایی را که خود مستأجر آن است خریداری کند، یا بتواند ساختمان‌های خیابان آزادی و میرعماد را خریداری کرده و حتی بتواند در مشهد مهمان‌سرا خریداری کند!

سید محمدحسین حجازی: شرکت وصول مطالبات بانک ملت از نوادر موسسات وابسته به نظام بانکی ایران است. بنده با توجه به ارتباطات که با سایر بانک‌ها دارم، مشابه این شرکت را ندیدم و اطلاع دارم که خیلی از بانک‌ها عملکرد این شرکت را رصد می‌کنند و بر موفقیت آن صحه می‌گذارند.

ناصر تاهباز: فقط به 4نکته از وضعیت شرکت اشاره می‌کنم که نشان می‌دهد در طی این سال‌ها دِین خود را به بانک ملت ادا کردیم. 120میلیارد تومان دارایی ثابت، 25میلیارد تومان سرمایه، 7هزار میلیارد تومان وصول مطالبات و پرداخت 60میلیارد تومان سود خالص به بانک ملت، مهم‌ترین دستاوردهای ده سال تلاش همکاران در طرح و اندیشه بود.
وی در این مراسم، مرام، معرفت، غیرت و تعصب را از ویژگی های مهم پرسنل شرکت طرح و اندیشه برشمرد و خواستار تداوم این روحیات مثبت در دوره مدیریت جدید شد.

علیرضا آهی: فروپاشی و عدم پایداری مجموعه‌ها ایجاد نمی‌شود مگر اینکه بدنه شرکت بخواهد این اتفاق بیافتد و شرکتی آباد و پررونق نمی‌شود مگر اینکه باز بدنه شرکت در این زمینه عزم خود را جذم کند.

تقی قربانی: در زمان آقای تاهباز توافق‌های خوبی با بعضی از بانک‌های بزرگ صورت گرفت که امید می‌رود با ورود آقای آهی، این قراردادها تکمیل‌شده و از این‌جهت شاهد بزرگ‌تر شدن بیش از پیش این مجموعه باشیم.

سیدرضا جلال: ما شاهد بودیم که برای معرفی صنعت وصول مطالبات به همه عرصه‌ها توجه شد، ناصر تاهباز برای فرهنگ‌سازی و اعتلای این صنعت از تأسیس دانشگاه گرفته تا شرکت در رقابت‌های ورزشی، به همه این عرصه‌ها توجه ویژه داشت.

سیدمجتبی بیات: طبق تجربه‌های مالی که من دارم، دوره بازگشت سرمایه شرکت‌ها معمولاً سه الی چهار سال است، اما مدیریت طرح و اندیشه به‌گونه‌ای بود که این شرکت در یک سال توانست عین 25میلیارد تومان سرمایه تزریق‌شده را به سهامداران بازگرداند.

احمد مولوی: طرح و اندیشه با یک اتاق و یک کارمند که او نیز ناصر تاهباز بود و یک ماشین و یک زونکن آغاز به کار کرد، حالا که نگاهی به طرح و اندیشه می اندازیم می بینیم که آن یک دفتر به 90 دفتر و آن یک نفر به هزار نفر پرسنل تبدیل شده است.

کوروش پرتویی: موسسات حسابرسی در هنگام رسیدگی به صورت های مالی شرکت ها، بندهای زیادی را در صورت ها قرار می دهند که نشان از عدم شفافیت و همین طور سوء استفاده های مالی و موارد دیگر دارد. این در حالی است که در مدت تصدی ناصر تاهباز یک بند حسابرسی نیز مشمول صورت های مالی شرکت نشد و این نشان از شفافیت بالای این مجموعه دارد.

مشروح کامل مطالب عنوان شده در این مراسم در پی می آید:

باید به سودآوری شرکت توجه کرد
نورمحمد حسینی، عضو هیات مدیره شرکت به عنوان اولین سخنران مراسم معارفه مدیرعامل شرکت طرح و اندیشه و پاسداشت زحمات ده ساله ناصر تاهباز اذعان داشت:«شرکت طرح و اندیشه از اواخر 86 با یک مکان استیجاری در خیابان آزادی با ده میلیون تومان شروع به کار کرد اما حالا وضعیت کاری آن به حدی رسیده که گروه ایران خودرو و سایپا، بانک کشاورزی و بنگاه های بزرگ اقتصادی به آن درخواست همکاری می دهند.»
وی با اشاره به دستاوردهای ناصر تاهباز موسس شرکت طرح و اندیشه، یکی از مزیت های این مجموعه را وضعیت نرم افزاری و به روز بودن آمارهای عملکردی آن دانست.
طبق اظهارات نورمحمدحسینی وضعیت نرم افزاری شرکت به گونه ای است که در کمترین زمان ممکن می توان به گزارش های عملکردی و میزان وصول شرکت دست یافت.
عضو هیئت مدیره طرح اندیشه عمل به فرامین دهگانه مدیرعامل بانک ملت به خصوص بند سودآوری را بسیار مهم بر شمرد و تأکید کرد: وارد شدن خدشه به شرکت، خدشه به سود بانک خواهد بود و تمام تلاش ها باید در راستای اعتلای شرکت انجام گیرد.
وی گفت:«پسا برجام برای شرکت یک وظیفه بزرگ ایجاد کرده و با توجه به حجم مطالبات بین المللی، باید در بخش واحد بین المللی قوی تر عمل کند.»
نورمحمد حسینی در پایان ضمن تبریک به علیرضا آهی برای وی در شرکت طرح و اندیشه آرزوی توفیق کرد.

ثروت شرکت، منابع انسانی آن است
از نظر سیدمحمد حجازی عضو هیئت مدیره، فارغ از سوددهی شرکت طرح و اندیشه که مورد توافق همه است، ثروت دیگری را می توان برای آن متصور نمود که همانا منابع انسانی طرح و اندیشه است.
وی در توصیف فضای کاری شرکت طرح و اندیشه اظهار داشت:« ناصر تاهباز توانست محیط کاری یک دستی را ایجاد کند و از مدیرانی که دارای اشراف کامل به حوزه تخصصی خود هستند بهره ببرد، لذا امید آن می رود که این فضای کاری و همکاری در آینده نیز ادامه پیدا کند.»
عضو هیئت مدیره طرح و اندیشه به آشنایی ده ساله خود با مهندس آهی اشاره داشت و تصریح کرد:« آقای آهی دارای 30سال سابقه و خدمت رسانی در مقاطع حساس نظام هستند و شرکت های معظمی مانند شرکت ارج را با سودهی قابل توجه مدیریت کردند.»
وی در ادامه گفت:« مدیریت شرکت طرح و اندیشه بسیار حساس است و مطمئناً مهندس آهی با توجه به سوابق مدیریتی و روحیه معرفتی و ورزشکاری خود می تواند ادامه دهنده راه آقای تاهباز باشد. »

بازیگری رفته و بازیگری آمده، صحنه همچنان پابرجاست
ناصر تاهباز موسس شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت سخنران بعدی این مراسم، سخنان خود را با برشمردن دستاوردهای ده ساله فعالیت شرکت آغاز کرد.
وی با اشاره به فراز و نشیب های کاری طی این سال ها اظهار داشت:« زمانی که شرکت با ده میلیون تومان سرمایه ثابت آغاز به کار کرد دیگر کسی از ما نمی آمد بپرسد که چگونه با این پشتوانه اندک، از پس پرداخت ماهانه صد میلیون یا دویست میلیون تومان حقوق کارکنان برمی آیید! »
وی با اشاره به رشد همه جانبه و قابل توجه مجموعه در طی ده سال گذشته، آن را حاصل همدلی و تعلق سازمانی همکاران طرح و اندیشه دانست و از همراهی مدیران بانک ملت در تحقق این دستاوردها تشکر کرد.
تاهباز در ادامه با اشاره به اهمیت تدوام همدلی در شرکت طرح و اندیشه با تاکید بر ضرورت تداوم انسجام سازمانی و همکاری غیرتمندانه با مهندس آهی گفت:« بازیگری رفته و بازیگری آمده، صحنه همچنان باقی است و باید با مدیرعامل جدید که از جنس خودمان است همکاری کرد. »

تلاش ما پایداری طرح و اندیشه است
علیرضا آهی مدیرعامل جدید شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت در جلسه معارفه خود با ابزار خوشنودی از بودن در جمع پرسنل پر تلاش مجموعه طرح و اندیشه اظهار داشت:« همیشه بدست آوردن راحت است اما نگهداشتن بسیار مشکل خواهد بود. مجموعه پر افتخاری به نام طرح و اندیشه با آن همه خدمات فراوان با مرارت های بسیار زیادی که برای ان صرف شده امروز به بالندگی رسیده است از این رو همه ما وظیفه داریم برای نگهداری آن با تمام توان بکوشیم. »
وی در ادامه گفت:« در شأن ما نیست که بخواهیم شرکتی را تعطیل کنیم، بلکه باید تلاش کنیم آن را حفظ کرده و مضاف بر آن بر ارتقای آن کمر همت ببندیم.
وی تاکید کرد: فروپاشی یا عدم پایداری هیچ مجموعه ای اتفاق نمی افتد مگراینکه از داخل مجموعه و در بدنه شرکت عزم کافی برای رشد آن وجود نداشته باشد. و برعکس شرکتی آباد و پررونق نمی شود مگر اینکه همان بدنه داخلی در این زمینه عزم خود را جذم کند.»
مدیرعامل جدید طرح و اندیشه تأکید کرد مطمئنا تمام همکاران با علاقه ای که به پایداری و بالندگی بیشتر شرکت طرح و اندیشه دارند در آینده نیز ثابت خواهند کرد که تمام هم خود را برای تحقق اهداف عالیه سازمانی به کار خواهند بست.
وی در این راستا خاطر نشان کرد:« اگر بانک ملت به عنوان سهام دار اصلی شرکت شاهد زحمات و تلاش های همکاران باشد مطمئنا خواهان کوچک شدن و تعدیل نخواهد بود و تقاضا دارم که در همین جلسه پیمان ببندیم و تلاش های خود را دو چندان کنیم. »
آهی سودآوری و ایجاد ثروت را در شرایط فعلی اقتصادی امری دشوار توصیف کرد و از این بابت به نیروی های این شرکت به سبب ایجاد ثروت و نقدینگی تبریک گفت.

انضباط مالی در طرح و اندیشه مثال زدنی است
امام رضا (ع) می فرماید: هرکسی نعمت دهنده‌ای از مخلوق را شکر نگذارد، شکر نعمت های خدا را به جا نیاورده است.”
این گفته ها، مقدمه صحبت های دکتر کوروش پرتویی مشاور مدیرعامل طرح و اندیشه در امور مالی در مراسم تکریم تاهباز و معارفه مهندس آهی بود.
وی در ادامه سخنرانی خود اعداد و ارقام مثبت شرکت طرح و اندیشه را نشان از سبک بدیع و هنر ایجاد انگیزه در کارکنان توسط ناصر تاهباز عنوان کرد.
پرتوی ایجاد مرکز آموزش علمی کاربردی ، تعاونی مصرف، خرید ساختمان آزادی با بهترین شیوه، انتشار نشریه تخصصی و موارد دیگر را از مهمترین اقدامات مدیریت تاهباز برشمرد.
مشاور مدیرعامل طرح و اندیشه با اشاره به انضباط مالی شرکت بیان داشت که حتی یک بند حسابرسی نیز در صورت های مالی مجموعه دیده نمی‌شود و این موضوع تایید دیگری بر عملکرد شفاف و موفق شرکت طرح و اندیشه است.
وی در ادامه افزود: «توجه مدبرانه آقای تاهباز به پرسنل به حدی بود که ایشان حتی نگران کلسترول پرسنل نیز بود و برای تضمین سلامتی کارکنان، آزمایش های دوره ای و استقرار پزشک متخصص در داخل مجموعه را هم پیش بینی کرده بود. »
وی سخنان خود را با خواندن این بیت به پایان برد: سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل، بیرون نمی توان کرد الا به روزگاران توجه به منابع انسانی؛ دغدغه اصلی مدیریت مهندس جلال معاون اجرایی سخنران بعدی بود. وی ناصر تاهباز را مدیری دانست که یک سوم عمرکاری خود را به رشد و بالندگی شرکت طرح و اندیشه اختصاص داد و درهمه عرصه ها از دانش و فضای مجازی گرفته تا عرصه های ورزشی باعث بالندگی آن شد.
معاون اجرایی مدیرعامل به شناخت ناصر تاهباز از تک تک پرسنل و شیوه برخورد او با هر یک را متناسب با روحیات پرسنل دانست.
وی در پایان صحبت های خود ابراز امیدواری کرد که با تداوم هم افزایی گذشته بتوان به هدف سازمان که همانا تعالی سازمانی است، دست یافت.

تکریم اخلاق، از طرح و اندیشه یک خانواده ساخت
مجتبی بیات معاون مالی و اقتصادی گفت: «خانواده طرح و اندیشه، ترکیب زیبای واژگانی است که از نظر من به خاطر توجه به اخلاقیت در کنار تخصص، ایجاد شده است. »
وی که سخنران بعدی مراسم تکریم و معارفه بود، استرس های شغلی ناصر تاهباز به خصوص در زمان پرداخت حقوق ها را بسیار بالا دانست و تصریح کرد ایشان به پرسنل توجه زیادی داشت.
بیات به یکی از چالش های بزرگ سال گذشته طرح و اندیشه اشاره کرد و رفع مشکل کارمزدهای پلکانی و به دنبال آن جلب رضایت گروه مالی و بانک ملت را یک دستاورد دانست.

لزوم ایجاد بازارهای جدید
از نظر قربانی مدیر حراست شرکت طرح و اندیشه، توجه ناصر تاهباز به پرسنل منحصر به فرد بود.
وی در این باره اظهار داشت: «برگزاری جلسات انفرادی با پرسنل همیشه باعث ناراحتی و گله مندی مدیران میانی می شد اما ناصر تاهباز از این رویه همواره دفاع می کرد و معتقد بود برای حل مشکل پرسنل مراجعه آن ها به مدیرعامل بلامانع است. »
وی در ادامه با اشاره به تعداد قابل توجه پرسنل شرکت طرح و اندیشه گفت: « زمانی در بحث های مدیریتی مطرح می شد که برای بهبود کارایی یک شرکت باید آن را کوچک و پرسنل را تعدیل کرد، در حالی که روش مناسب تر، ایجاد بازارهای جدید و گسترش سیطره کاری آن علی الخصوص در حوزه بین المللی است. »

دو تبریک به مدیرعامل جدید
سخنران بعدی مراسم تکریم و معارفه، احمد مولوی قائم مقام مدیرعامل و رئیس مرکز آموزش علمی-کاربردی شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت بود.

وی گفت:«به آقای آهی مدیرعامل جدید باید دو تبریک گفت، اول بابت انتصابشان و دوم آغاز همکاری با پرسنلی وفادار، خدوم، ساده و پرکار. »

وی همچنین خواستار همکاری گرم و صمیمی همکاران همچون گذشته با مدیریت جدید شد.

در پایان این نشست، رضا بیدگلی از کارکنان پیشکسوت شرکت به عنوان نماینده کارکنان به عنوان آخرین سخنران، از زحمات ناصر تاهباز و ویژگی های مدیریتی وی تشکر و قدردانی کرد.
گفتنی است به عنوان حسن ختام این مراسم به رسم یادبود هدایا و لوح های تقدیری از طرف هیات مدیره شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت،کارکنان و همین طور تعاونی مصرف کارکنان شرکت به ناصر تاهباز به پاس خدمات شایسته وی اهداء شد.
همچنین تمامی سخنرانان و شرکت کنندگان در آئین تکریم و معارفه برای ناصر تاهباز در سنگرهای جدید خدمتگزاری موفقیت آرزو کردند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *