حمایت بیش از ۹هزار مددجوی کمیته‌امداد توسط تامین اجتماعی


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: حدود ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان در استان تحت پوشش بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

به گزارش سادس، علی کریمی اصل با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار سنین ۳۵ تا ۵۰ سال مشمول دریافت خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار کرد: بهره‌مند شدن از خدمات بیمه اجتماعی گامی بلند در جهت توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است؛ پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان با هدف تأمین آتیه و بهره مندی آنها از مستمری بازنشستگی انجام می شود.

وی افزود: بیش از ۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی برای بیش از ۹ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال ۹۵ پرداخت شده است.

کریمی اصل گفت: ارائه خدمات متنوع بیمه ای به جامعه هدف همواره در زمره برنامه های اصلی کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از مددجویان در استان تحت پوشش بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: هشت هزار و ۵۳۸ نفر از این مددجویان را بانوان سرپرست خانوار با کمتر از ۵۰ سال سن و مابقی را مددجویان مجری طرح های اشتغال و خودکفایی تشکیل می دهند.

کریمی اصل با بیان اینکه حق بیمه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به صورت دوره ای در قالب بیمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود، تصریح کرد: بیش از ۸۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بابت حق بیمه تامین اجتماعی برای بیش از ۹ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال ۹۵ پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران تاکید کرد: بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال و آقایان با حداقل سن ۶۰ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی بهره مند می شوند.

وی هچنین گفت : طرح تحت پوشش قرار دادن مددجویان زیر چتر بیمه ای تامین اجتماعی حدود ۱۰ سال است که در این نهاد به اجرا درآمده و تاکنون ۱۴هزار و ۶۸۷ نفر از مددجویان تحت حمایت در استان از مزایای و مستمری بازنشستگی برخوردار شده اند.

کریمی اصل به دیگر مزایای بیمه سازمان تامین اجتماعی همچون خدمات درمانی، از کار افتادگی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه بیمه های تامین اجتماعی موجب توانمندی پایدار خانواده های تحت حمایت کمیته امداد می شود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *