اسکندری: تیم ملی پاکت بیلیارد روسیه تیرماه در ایران اردو می‌زند


هاشم اسکندری

رییس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس، تعدد حضور در مسابقات بین‌المللی، برگزاری منظم لیگ و استفاده از تجربایت بهترین مدرسان جهان را دلایل موفقیت‌های اخیر ورزشکاران در رشته بیلیارد دانست.

هاشم اسکندری در گفت و گو با سادس درباره عملکرد فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بوکس در سالی که گذشت، اظهار کرد: در سالی که سپری شد خوشبختانه توانستیم با کسب نتایج قابل قبول توجه‌ها در جهان بیلیارد را به ایران جلب کنیم. ورزشکاران با مدال‌هایی که در مسابقات بین‌المللی از ان خود کردند توانستند دل مردم را شاد کنند. به نظرم امسال بهترین مدال را سهیل واحدی توانست کسب کند و آن هم قهرمانی در مسابقات جهانی بود که با این قهرمانی توانست در کنار حسن وقایی سهمیه حضور در مسابقات حرفه‌ای‌ها را کسب کند.

البته در عید امسال حسین وقایی با عملکرد فوق‌العاده در مسابقات حرفه‌ای‌ها توانست به نیمه نهایی راه یابد و در نهایت به عنوان سومی برسد که این عملکرد قابل احترام است.

رییس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس درباره دلایل این موفقیت، گفت: همه این افتخارات حاصل کار گروهی و فکر جمعی است. تعدد حضور بازیکنان بیلیارد در مسابقات بین‌المللی، برگزاری منظم لیگ در داخل کشور و همچنین استفاده از تجربیات بهترین مدرسان جهان، دلایل اصلی موفقیت‌ها به شمار می‌رود. در بهمن سال گذشته (۹۵) یوهان روسنیک سرمربی روسیه و از بهترین مدرسان پاکت بیلیارد را به ایران آوردیم و توانستیم مواد رشته بیلیارد را بالا ببریم. البته قرار است در تیر ماه یوهان روینک دوباره به همراه بازیکنان تیم ملی پاکت بیلیارد روسیه به ایران بیایند و با بازیکنان ایرانی به تمرین بپردازند.

اسکندری درباره بازی‌های پیش‌روی رشته بیلیارد نیز خبر داد: مهم‌ترین رقابت‌ها بازی‌های ترکمنستان است. جهت آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این بازی‌ها دو اردو قبل از عید برگزار شد و قرار است در ۶ اردوی دیگر نیز بازیکنان حضور یابند.

او همچنین بحث استعدادیابی را در این فدراسیون جدی دانست و حسین وقایی و سهیل واحدی را از نمونه‌های این امر شمرد. او اضافه کرد: ما در اکثر بازی‌ها شخصی را جهت استعدادیابی به مسابقات اعزام می‌کنیم و کمیته فعالی در این زمینه مشغول به کار است.

هاشم اسکندری در پایان درباره محرومیت یک ساله برخی بانوان تیم ملی بیلیارد که به مسابقات آزاد چین رفته بودند، گفت: اولا باید بگویم که این بانوان عضو تیم ملی نبودند و با هزینه شخصی به مسابقات رفتند و ثانیاً از آنجایی که برای بانوان لباس رسمی طراحی شده که مصوب فدراسیون آسیایی و جهانی است این بانوان به دلیل رعایت نکردن حجاب با این محرومیت روبرو شده‌اند. البته احتمال آن وجود دارد که مدت این حکم کاهش یابد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *