آسیب های اجتماعی،ریشه بسیاری از جرایم است

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، گفت:پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی در کاهش جرایم موثر بوده چراکه ریشه بسیاری از جرایم در آسیب های اجتماعی نهفته است.

به گزارش سادس به نقل ار پایگاه خبری پلیس، سردار “محمدمسعود زاهدیان” در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) استان آذربایجان شرقی ، اظهار داشت: امروزه یکی از موضوعات اصلی و اساسی در جمهوری اسلامی ایران تامین نظم و امنیت عمومی است و بخش عمده تامین امنیت کشور به عهده پلیس است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تحقق شعار سال که سرلوحه کار نیروی انتظامی بوده گفت: امنیت بستر و لازمه هر فعالیت اقتصادی و اشتغال در جوامع بشری است و با توجه به آمار و عملکرد مطلوب پلیس استان در کاهش جرایم، استان آذربایجان شرقی یکی از استان های امن کشور بوده و آمادگی خوبی در جذب سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و اشتغال دارد.
سردار زاهدیان در ادامه، پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی را مهم دانست و افزود: ریشه بسیاری از جرایم در آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق نهفته است لذا اولویت قرار دادن پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در دستور کار نیروی انتظامی قرار گیرد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اجرای مستمر طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده را خواستار شد و عنوان کرد: جمع آوری معتادان متجاهر و معرفی آنان به کمپ های ترک اعتیاد در سالم سازی جامعه موثر بوده و تا اندازه قابل توجهی در کاهش جرایم تاثیرگذار است.
این مقام ارشد انتظامی حفظ و استحکام فرهنگ غنی اسلام را در جامعه یادآور شد و گفت: با همکاری و تعامل ادارات و سازمان های فرهنگی و هنری اقدامات انتظامی پلیس کاهش یافته و با رصد و کنترل آمار جرایم می توان از توان و ظرفیت سایر دستگاه ها در کاهش جرایم استفاده و بهره برداری کرد.
وی به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی آمادگی برقراری امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را دارد و افزایش خدمت رسانی توام با محبت و اقتدار را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان خاطرنشان کرد : پليس با تمام توان و امکانات ، براي برقراري نظم ترافيکي و امنيتي در ايام تعطيلات نوروز وارد صحنه شده است و نيروي انتظامي افتخار مي کند که حفظ آسايش و امنيت شهروندان را در سراسر کشور بر عهده دارد.
در ابتداي اين جلسه سرهنگ پاسدار “مجید ردکا” معاون هماهنگ کننده فرماندهي انتظامي استان گزارشي از اقدامات انجام شده پلیس استان در سال گذشته و طرح نوروزی ارائه كرد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *