بررسی مدیریت پولی و مالی موفق بانک سینا

 بانک سینا در دو سال گذشته در مدیریت نقدینگی و پولی خودبه توفیقاتی دست یافته است و در حوزه بدهی ، مطالبات و همچنین نقدیگی خود توانست عملکرد مناسبی ارائه کند.
 به گزارش سادس به نقل ازرویکرد  بانک سینا که در سالهای گذشته به عدم بدهی به بانک مرکزی معروف بود در چند ماه ابتدایی سال ۹۴ به دریافت پول از بانک مرکزی اقدام کرد که توانست در اواخر سال ۹۴ با مدیریت نقدینگی و مطالبات خود در ماههای پایانی سال آن را تسویه کند علاوه بر تسویه بدهی به بانک مرکزی، بدهی به بانکها را نیز تا ۹۰ درصد کاهش دهد .

از طرف دیگر بانک سینا در اواخر سال ۹۴ توانست مطالبات از بانک مرکزی و دیگر بانکها را تا ۱۵ درصد کاهش دهد. در این تاریخ موجودی نقدی بانک سینا با افزایش ۱۷ درصدی مواجه شده و از رقم ۷۴۱.۹۳۲ میلیون ریال در ابتدای سال ۹۴ به رقم ۸۶۷.۳۸۱ میلیون ریال در آخر سال افزایش یافته است .

این بانک در سال ۹۵ در سود تسهیلات اعطایی و سود حاصل از سرمایه گذاری با رشدی معادل ۷۰و ۸۱ درصد مواجه خواهد شد که نتیجه این فعالیت ها درآمد مشاع بانک را تا ۷۳ درصد افزایش خواهد داد هرچند در مجموع در سال ۹۵ ای بانک ۶.۴۸۴.۸۰۰ میلیون ریال درآمد کسب خواهد کرد.

این درحالی است که در پایان سال ۹۳ بانک سینا حدود ۱.۲۵۵.۵۹۶ میلیون ریال به بانک مرکزی بدهی داشت که طی ماه ابتدایی سال آن را به رقم صفر رساند علاوه بر این درهمین دوره بانک سینا رقمی حدود ۲.۳۳۸.۷۹۸ میلیون ریال بدهی به بانکها و موسسات اعتباری داشت که آن را نیز به رقم ۲۴۴.۵۱۷ میلیون ریال رساند .این بانک مطالبات خود از بانک مرکزی را نیز تا رقم ۱۴ درصد کاهش داده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *