بسته اخبار اجتماعی سادس در روز دوشنبه


«جمع‌آوری 400 «بی‌خانمان» در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر،«تخلیه هیجانی مثبت منعی ندارد»،«حفاظت اصولی از 6 گونه در معرض انقراض کلید خورد»،«دانش‌آموزان تهرانی در مراسم چهارشنبه سوری امسال شرکت نمی‌کنند»،«جزییات اجرای مرخصی 84 روزه زنان شاغل دارای فرزندخوانده»،«از پاسخ اصلاح طلبان به انتقادات تا هشدار به ساخت و سازهای 6 ماهه اخیر در تهران» سرتیتر مهم ترین اخبار اجتماعی سادس در آخرین دوشنبه سال 95 است.

به گزارش سادس، اداره  اجتماعی سادس امروز بیش از 56 خبر را در حوزه های جامعه شهری،خانواده،حوادث_انتظامی، سلامت، آموزش و پرورش و محیط زیست برروی خروجی خود قرار داده است که برخی از مهمترین آنها به همراه لینک در ذیل می آید:

سرویس خانواده سادس امروز نشست خبری رییس سازمان بهزیستی کشور را پوشش داد و در آن انوشیروان محسنی بندپی از جمع‌آوری 400 «بی‌خانمان» در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر/جمع‌آوری 2640 کودک کار در سال جاری  خبر داد و ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله این سازمان،گفت: تا بیستم اسفند ماه 1350 معتاد متجاهر جمع آوری و پذیرش شدند که حدود 400 نفر آنها معتاد نبوده و دچار مشکلات دیگری همچون بی خانمانی، بیماری و … بودند.

در خبر دیگر سرویس خانواده نیز به جزییات اجرای مرخصی 84 روزه زنان شاغل دارای «فرزندخوانده» پرداخت و در آن معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از اجرای مرخصی 84 روز «دوره مراقبت» ویژه زنان شاغل که فرزندی را از بهزیستی به حضانت می گیرند خبر داد و گفت: این بخشنامه از یک ماه گذشته ابلاغ شده و قابل اجراست.

مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران نیز از عرضه محصولات مشاغل خانگی در بازارچه جنت‌آباد خبر داد و گفت: بخش جدید بازارچه جنت آباد – که به عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار اختصاص دارد – تا پایان هفته جاری به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

سرویس جامعه ـ شهری سادس نیز امروز نشست خبری فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران را پوشش داد که در آن از پاسخ اصلاح طلبان به انتقادات تا هشدار به ساخت و سازهای 6 ماهه اخیر در تهران  صحبت شد و در آن احمد حکیمی‌پور با بیان اینکه 13 نفر از اعضای 31 نفره شورای شهر چهارم، اصلاح‌طلب بودند، گفت: این جلسه را تنها به منظور ارائه گزارش شورای شهر برگزار کردیم و سوالات سیاسی را پاسخ نخواهیم داد.

در خبر دیگر این سرویس نیز فرماندار تهران در گفت و گو با سادس اعلام کرد که شهرداری تهران باید در انتقال نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب پیشقدم باشدو گفت: لازم است شهرداری تهران ابتدا نمایشگاه‌های خود را در مجموعه شهر آفتاب برگزار کند.

سرویس سلامت نیز امروز در گفت و گو با رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از فعالیت کامل اورژانس‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین داروهای فوق‌تخصصی در نوروز خبر داد . در این خبر نحوه فعالیت بیمارستان‌ها و داروخانه‌های تحت پوشش این دانشگاه در تعطیلات نوروزی 96 تشریح شد.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت نیز از راه‌اندازی پویش “ایمن برانیم” توسط وزارت بهداشت خبر داد و با بیان اینکه 14 درصد مرگ‌ها در کشور به علت حوادث ترافیکی رخ می‌دهد، بر نقش دستگاه‌های مختلف در کاهش حوادث ترافیکی تاکید کرد.

سرویس آموزش و پرورش سادس نیز در خبری اعلام کرد که دانش‌آموزان تهرانی در مراسم چهارشنبه سوری امسال شرکت نمی‌کنند در این خبر آمده: دانش آموزان تهرانی کمپینی تحت عنوان “نه به چهارشنبه سوری” با شعار «سوختند تا نسوزیم» تشکیل دادند و اعلام کرده‌اند که «ما دانش آموزان شهر تهران با هموطنان خود هم پیمان شده و در حمایت از آتش نشانان زحمت کش در چهارشنبه سوری امسال شرکت نمی‌کنیم.

سرویس محیط زیست نیز  در گفت و گو با مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که شش برنامه مدیریتی برای شش گونه در معرض انقراض به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها ابلاغ شده است و  گفت: حفاظت اصولی از 6 گونه در معرض انقراض کلید خورد.

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا نیز  در گفت و گو با سرویس حوادث ـ انتظامی اعلام کرد تخلیه هیجانی مثبت منعی ندارد و مراسم چهارشنبه‌سوری باید محله‌محور برگزار شود و گفت: پلیس در چهارشنبه سوری با کارهای خطرآفرینی که برای دیگران ایجاد مزاحمت کند، برخورد می‌کند.

پربازدیدهای اجتماعی در روز دوشنبه

جزییات اجرای مرخصی 84 روزه زنان شاغل دارای «فرزندخوانده»

راه‌اندازی پویش “ایمن برانیم” توسط وزارت بهداشت/ حوادث ترافیکی عامل 14 درصد مرگ‌ و میرها

دانش‌آموزان تهرانی در مراسم چهارشنبه سوری امسال شرکت نمی‌کنند

تخلیه هیجانی مثبت منعی ندارد/مراسم چهارشنبه‌سوری باید محله‌محور برگزار شود

شهرداری تهران باید در انتقال نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب پیشقدم باشد

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *