نقشه خطرپذیری مدارس کشور تهیه می‌شود


معاون مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش از تهیه نقشه خطرپذیری مدارس کشور خبر داد.

به گزارش سادس، منطقه خراسان شمالی، داود علی مرادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقشه خطر پذیری مدارس کشور در خصوص آسیب های اجتماعی تهیه می شود تا براساس این سند برنامه های لازم در مدارس اجرا شود.

وی ادامه داد: طبق این سند مشکلات و اولویت های مدارس احصاء شده و براساس تدوین سند پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات لازم انجام می شود.

وی یادآور شد: اعتبارات بسیار مناسبی برای سال آینده در حوزه تهیه نقشه خطرپذیری اختصاص می یابد.

مرادی با اشاره به اجرای طرح تقسیم کار ملی، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح دانش آموزان از آموزش های لازم در راستای توانمندسازی برخوردار خواهند شد.

وی یادآور شد: حدود سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز پایه ششم، هفتم و هشتم در سطح کشور امسال در قالب طرح تقسیم کار ملی آموزش دیدند.

مرادی با اشاره به برپایی جشنواره نوجوان سالم در سطح مدارس کشور، افزود: طی سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان سالم در محورهای پیشگیری از گرایش به مصرف دخانیات‌، مواد مخدر و خشونت برگزار می شود.

مرادی با بیان اینکه دانش آموزان می توانند در قالب عکس، فیلم، مقاله در این جشنواره شرکت کنند، افزود: این جشنواره با رویکرد دینی و مذهبی، ترویج زندگی سالم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در برپایی این همایش در کشور پیشتاز بوده، گفت: برپایی این جشنواره در دیگر استان ها نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *