شهرداری‌ها در مقابل اختیاراتشان، مسئولیت‌پذیر بوده و پاسخگو باشند


نماینده مردم ایلام در مجلس بر تفویض اختیارات نهادهای مسئول در حوزه شهری تاکید کرد و گفت: مشکلاتی که روی هم جمع شده وضع موجود را رقم زده و متاسفانه این مشکلات در حوزه شهری رو به افزایش است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با سادس درباره اینکه چرا هیچ نوع پاسخگویی از سوی مدیریت شهری وجود ندارد؟ اظهار کرد: متاسفانه در حوزه شهری چه در شهرداری‌ها و چه در شورای شهر با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم که این مشکلات نه تنها رو به کاهش نیست، بلکه روبه افزایش است.

وی افزود: یکی از مسائل، تعاملی است که بین نهادهای مختلف مانند مسکن و شهرسازی، شورای شهر، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، وزارت کشور و … وجود دارد و عمده مسئله هم ناظر به وضع موجود است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه «یکی از مشکلات ناپایداری درآمدهاست» بیان کرد: مشکلاتی که روی هم جمع شده وضعیت موجود را رقم زده است و این سیستم کمک به توانایی برای برون رفت از وضع موجود ندارد، یکسری نارسایی‌ها و چالش‌ها بیان می‌شود اما باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کار کنیم تا از وضع موجود خارج شویم که به گونه‌ای اداره امور شهر روان شود تا حل مشکلات برای مردم و شهروندان ملموس باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: متاسفانه در حوزه‌هایی که مربوط به مسائل شهری است تصمیم گیری را به یک یا دو نهاد متمرکز نکرده‌ایم و چندین نهاد درگیر هستند. به عنوان مثال جلسات برگزار شده و از هر نهادی هم هر فرد 10 دقیقه صحبت می‌کند در حالیکه به این نحو نمی‌توانیم بر روی مسائل متمرکز شویم که خروجی مثبتی هم داشته باشیم.

میرزایی در پایان  با بیان اینکه «وقتی به یک نهاد اختیاراتی داده می‌شود باید متناسب با آن هم مسئولیت‌ها واگذار شود» گفت: باید اختیارات را در نهادهای مسئول در حوزه شهری تفویض کنیم و  شهرداری‌ها در مقابل اختیاراتی که به آنها داده می‌شود مسئولیت پذیر بوده و پاسخگو باشند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *