کلاهبرداری از نیکوکاران در ماه رمضان

 کلاهبرداران با بارگذاری سایت‌های جعلی ادعا می‌کنند کارشان خیرخواهانه است اما این ادعا صحت ندارد.

به گزارش سادس به نقل ازجام نیوز”،  کلاهبرداران با بارگذاری سایت‌های جعلی ادعا می‌کنند کارشان خیرخواهانه است اما این ادعا صحت ندارد و حتی امکان دارد درگاه‌هایی که بارگذاری می‌شود، فیشینگ باشد و اطلاعات حساب‌های بانکی افراد از طریق فیشینگ دریافت و به جای اینکه این وجوهات به نفع افراد نیازمند ضبط شود از این طریق به دست افراد هکر برسد.

رئیس‌پلیس فتای قم درباره کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم هشدار داد.

وی گفت: کلاهبرداران در ماه‌های خاص، مانند رمضان، با معرفی درگاه‌های جعلی، وجوهاتی را برای کمک به نیازمندان از مردم اخذ کرده که هرگز این کمک‌ها به دست آنها نمی‌رسد.

سرهنگ علی موالی دراین‌باره گفت: همواره در ایامی خاص مانند ماه مبارک رمضان شاهد افزایش اقدامات خیرخواهانه برخی از افراد در فضای مجازی و حقیقی هستیم، اما متأسفانه مجرمان نیز از این فرصت سوءاستفاده کرده و تحت عناوینی مانند کمک به ایتام، زندانیان یا نیازمندان، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه افراد سودجو با انتشار تصاویری از مستأجران بی‌خانمان، کودکان بیمار و سرطانی و … در شبکه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا احساسات مردم را تحریک کرده و از این طریق به نیات خود برسند، افزود: این افراد وجوه را از طریق درگاه‌هایی که معرفی می‌کنند دریافت کرده؛ اما اکثر این درگاه‌ها جعلی است و هرگز به دست افراد نیازمند نمی‌رسد.

موالی ادامه داد: کلاهبرداران با بارگذاری سایت‌های جعلی ادعا می‌کنند کارشان خیرخواهانه است اما این ادعا صحت ندارد و حتی امکان دارد درگاه‌هایی که بارگذاری می‌شود، فیشینگ باشد و اطلاعات حساب‌های بانکی افراد از طریق فیشینگ دریافت و به جای اینکه این وجوهات به نفع افراد نیازمند ضبط شود از این طریق به دست افراد هکر برسد.

رئیس‌پلیس فتای قم تأکید کرد: مردم برای کمک به نیازمندان هرگونه کمک خود را از سوی مؤسسات شناخته‌شده و دارای مجوز انجام دهند. وی افزود: شهروندانی نیز که قصد دارند از طریق شبکه‌های مجازی وجوهات شرعی، کفاره روزه یا فطریه را پرداخت کنند، سعی کنند از طریق شرکت‌ها و مؤسساتی اقدام کرده که از طریق رسانه جمعی رادیو و تلویزیون حساب‌های آنها اعلام می‌شود و از واریز این وجوهات به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *