کلینیک تخصصی پزشکی ـ ورزشی سال 96 راه‌اندازی می‌شود


نوروزی

رییس فدراسیون پزشکی ـ ورزشی از تاسیس و راه‌اندازی کلینیک تخصصی این فدراسیون با امکانات مناسب جهت استفاده ورزشکاران در سال آینده خبر داد.

دکتر غلامرضا نوروزی در گفت‌وگو با سادس، در بررسی عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی در سال جاری، اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار موثر این فدراسیون در سال جاری، معاینات و سلامت ورزشکاران المپیکی به صورت کامل و ارائه نتایج این معاینات در حداقل زمان به کادر فنی فدراسیون‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ، پیشگیری و درمان به موقع ورزشکاران و در نهایت داشتن کاروانی پاک برای شرکت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک بود.

او گفت‌: توجه به استان‌ها در راستای تمرکززدایی به لحاظ فیزیکی و راه‌اندازی کلینیک‌های پزشکی ـ ورزشی در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف، درمان و بازتوانی ورزشکاران بدون حضور در فدراسیون پزشکی ـ ورزشی از دیگر اقدامات این فدراسیون در سال 95 بود.

نوروزی هم‌چنین با اشاره به  یک ساله شدن کارت خدمات بیمه درمانی ورزشکاران، خاطرنشان کرد: پیش از این ورزشکاران مجبور بودند برای یک مدت زمانی کوتاه و با صرف هزینه از این کارت استفاده کنند، اما با یک ساله شدن کارت خدمات بیمه درمانی و هم‌چنین افزایش خدمات این کارت از لحاظ کمی و کیفی در مجموعه به نفع ورزشکار شده است.  تمام تلاش‌مان بر این بود تا با اینترنتی کردن این کارت مانع حضور ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ـ ورزشی شویم تا هر ورزشکاری از طریق اینترنت و بدون صرف هزینه‌ای بتواند از کارت خدمات بیمه درمانی استفاده کند. این مساله به ویژه‌ برای ورزشکاران خارج از تهران که برای انجام اقدامات درمانی مجبور به حضور در فدراسیون بودند، شرایط بهتری ایجاد می‌کند.

رییس فدراسیون پزشکی ـ ورزشی تصریح کرد: در سال جاری فعالیت‌های پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی خوبی در زمینه دوپینگ داشتیم و با افزایش فعالیت‌های آموزشی، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی مبارزه با دوپینگ سعی کردیم با افزایش تست‌های سلامت، آمار دوپینگ ورزشکاران را کاهش دهیم.

وی یکی از اقدامات این فدراسیون در سال آینده را تاسیس و راه‌اندازی کلینیک پزشکی ورزشی با امکانات مناسب و فضای مطلوب جهت استفاده از ورزشکاران، عنوان کرد.

نوروزی در پایان هم‌چنین غربالگری و واکسیناسیون هپاتیت B برای ورزشکاران حرفه‌یی در سراسر کشور، ادامه‌ سیاست‌های تمرکززدایی و کمک به استان‌ها در جهت تجهیز فضاهای فیزیکی و درمانی مناسب از دیگر اقدامات این فدراسیون در سال آینده بیان‌ کرد.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *