نیروی انتظامی، تعویض پلاك و سودجوهاي نجومی

سرويس انتظامي سادس: قدیم ترها، وقتی بین دو نفر سر قضیه ای با هم مخالف بودند، مقابل همدیگر می ایستادند و حرف و می شنیدند و جواب می دادند، گاهی کار به کتک کاری هم می کشید، در آن صورت، طرف نیرومند، پیروز می شد، حتی اطرافیان و تشویق او تأثیر بسزایی در پیروزی او داشت، تا جایی که مشت اول قیمتی می شد. اما امروز معاملات دنیا عوض شده است، تغییرات به جایی رسیده است، که افراد در مقابل یکدیگر بحث مناظره نمی کنند، و اگر نظرات مخالف هم داشته باشند، با سیاست خاصی اذهان عمومی را مشوش می کنند، در این صورت دیگر جایگاهی برای شخص باقی نمی ماند، تا سر بلند کند. در این صورت تا شخص مورد افترا تا بخواهد اثبات کند، جریان چه بوده است، طرف مقابل استفاده های خود را کرده است و بر موجی که خودش تولید کرده است، سوار شده و استفاده های خود را از آن برده است.

در جریان سند مالکیت خودرو، عده ای بدنبال سود شخصی خود بودند، زیرا در صورت ثبت آن در دفترخانه عده ای ذینفع خواهند و این همان دلیلی بود که نیروی انتظامی بر آن تأکید نمود، واصرار داشت که این سود برای عده ای به زیان مردم است و نظام جمهوری اسلامی وظیفه تأمین سود برای عده ای به قیمت زیان به عموم مردم را ندارد. باتوجه به روشن بودن اصل قضیه، و شفافیت کار پلیس در دریافت هزینه هایی که برای خودرو دریافت می نماید، در این بین، می توان با تیری، انگشت اتهام را به سمت خود پلیس بازگرداند. بدین شکل که اگر پلیس عده ای، به دنبال نفع شخصی نیست و در مقابل دفترخانه ها بدنبال سود بیشتر هستند، چرا در جریان تعویض پلاک پول های فراوانی که به حساب نیروی انتظامی و مسئولین نیروی انتظامی واریز می شود، سکوت نموده سخنی به میان نمی آورید. در حالیکه در جریان تعویض پلاک فقط رسید پرداختی و بسیاری از امور که از مردم پولی دریافت می گردد، رسیدی تحویل پلیس می گردد و اصلا پولی به حساب نیروی انتظامی یا برخی مسئولین آن واریز نمی گردد.
گاهی این موج هایی که علیه ارگان های مردمی برای خراب نمودن وجه آنان در اذهان عمومی انجام می دهند، قطعا افترا ست. افترا یعنی به دروغ امری را به دیگری نسبت بدهیم. از آنجا که معاملات امروز دنیا به سمت جلب سود بیشتر پیش می رود، برخی برای جلب منفعت خود از افترا به دیگران سود می برند. از سویی شیطان هنگامی که می بیند دین حق در حال پیروزی است و عده ای خالصانه سعی در رشد و تعالی آن دارند و از سویی می بیند، مردم به سمت آن ها گرایش پیدا می کند از هر سو آن ها را مورد مواجه قرار می دهد و اتهام کمتر چیزی است که نصیب آنان می گردد.
از آن جهت که پیروزی و فتح از سوی خداوند است، وگاهی در زمان های مختلف گرایش مردم به سوی بیشتر می گردد، وظیفه مسئولین و کسانی که پاسدار حدود حق هستند، ایستادگی و ثبات قدم در برابر مشکلاتی است که شیطان در مسیر آنان می افکند، نیروی انتظامی نیز از آن جهت که بدنبال منافع عمومی است و این خود هدفی الهی است، شیطان بوسیله عده ای، از راه های مختلف از جمله افترا سعی دارد، تا مومنان را از مسیر حق بازدارد و در این حالت نیروی انتظامی باید با اصرار بر حق، دسیسه های شیطان را نقش بر آب نماید.
حامد آزادی

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *