تشکیل 48هزار پرونده الکترونیک برای بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی طی یک ماه اخیر


مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: در کل کشور طی یک ماهه اخیر 48 هزار پرونده الکترونیک برای ورودی‌های جدید تامین اجتماعی تشکیل شده است و در آینده کلیه‌ شعب با پرونده الکترونیک کار می‌کنند.

به گزارش سادس، ناهید حیدری در پانل تخصصی جشنواره نیکوکارآفرین که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد، گفت: امسال به نام اقتصاد “مقاومتی، اقدام و عمل” مزین شده بود و کارآفرینان با اشتغال‌زایی به جوانان جویای کار کمک کردند و با پوشش بیمه‌ای چتر حمایتی تامین اجتماعی را بر سر کارکنان خود گستراندند.

وی افزود: تامین اجتماعی نیز جهت تسهیل ارائه خدمات به کارفرمایان اقداماتی را انجام داده است که استفاده از نهضت IT از این جمله است که طی سه سال اخیر با شدت در حال عملیاتی شدن است. بزرگ‌ترین شعبه کشوری تامین اجتماعی شعبه 25 واقع در غرب استان تهران تحت پایلوت طرح‌های فناورانه هستند و ما دو میلیون نسخه الکترونیکی از پرونده فنی بیمه‌شدگان صادر کردیم.

حیدری با اشاره به اینکه اکنون پرونده کاغذی مستمری در شعبه 25 نداریم، گفت: در کل کشور طی یک ماهه اخیر 48 هزار پرونده الکترونیک برای ورودی‌های جدید تامین اجتماعی تشکیل شده است و در آینده کلیه‌ شعب با پرونده الکترونیک کار می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ همچنین به شماره اختصاصی تامین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: بازرسی هوشمند الکترونیک نیز در شعبه 25 و چند شعبه دیگر تهران نیز در حال پایلوت است. ارائه خدمات ویژه به کارفرمایان خوش حساب نیز در دست انجام است و تلاش کرده‌ایم تا روند ارائه خدمات را تسهیل و تسریع کنیم.

به گزارش سادس، شاه کرمی، مدیرکل کار استان تهران نیز در این پانل تخصصی تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم مشکلات بیکاری را کاهش دهیم و درآمدهای غیرنفتی دولت را برای تامین هزینه‌های اجتماعی افرایش دهیم و به نوآوری و خودکفایی برسیم، هیچ راهی نداریم به جز آنکه کارجویان فارغ‌التحصیل را که امروز بیش از 50 درصد بیکاران هستند را جذب کنیم.

وی افزود: در این مسیر بیش از توان بخش دولتی نیازمند کمک و استفاده از تجارب کارآفرینان هستیم.

مدیرکل کار استان تهران با بیان اینکه خوشبختانه همکاری و تعاملات مثبت رو به افزایش است، گفت: کانون کارآفرینان تهران 141 عضو دارد که عمدتا اساتید دانشگاه‌اند و سرمایه بزرگی است. همچنین بیش از 190 مرکز تخصصی مشاوره کارآفرینی در کشور داریم و این ظرفیت بزرگی است که از این تعداد 19 مرکز در تهران است.

شاه کرمی افزود: به عقیده بنده اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده بالقوه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور است.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *