پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی سه روز آتی را تشریح کرد و از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با سادس، در این‌باره گفت:  پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد که با عبور امواج تراز میانی جو، طی سه روز آینده در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.  

وی با بیان انکه این شرایط در روز یکشنبه در این نواحی تشدید می‌شود، اظهار کرد: از اواخر شنبه تا ظهر یکشنبه وزش باد نسبتا شدید در گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در سایر مناطق کشور پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت، تصریح کرد:‌ در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه، وضعیت هوای تهران در روز شنبه را نیز صاف و همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی کرد و افزود: بیشینه و کمینه دما برای تهران به ترتیب ۱۵ و چهار درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وی، اهواز و بندرعباس را نیز با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور در روز شنبه اعلام کرد و گفت:‌ همدان نیز با کمینه دمای منفی هشت درجه سردترین استان کشور در این روز خواهد بود.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *