مشاوره قبل از ازدواج باید به يک فرهنگ تبديل شود

جانشين فرماندهي انتظامي استان با بیان اینکه پديده طلاق علت هاي زيادي داشته که پرداختن به آن نيازمند يک هم افزايي از سوي همه دستگاه هاي فرهنگي است، تاکيد کرد: مشاوره قبل از ازدواج بايد به يک فرهنگ در جامعه تبديل شود.

به گزارش سادس به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ”حميدرضا اسدي”در جلسه تعاملي با معاونان فرهنگي دستگاه هاي مختلف استان، با بيان اينکه پديده طلاق علت هاي زيادي داشته که پرداختن به آن نيازمند يک هم افزايي از سوي همه دستگاه هاي فرهنگي است، راه حل مقابله با اين پديده را نيازمند انجام اقدامات ريشه اي دانست.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم در ادامه برخي ريشه هاي طلاق را در استفاده نادرست از فضاي مجازي، ‌اعتياد و عدم نگاه درست خانواده ها به ازدواج برشمرد که زوجين را مستعد جدايي کرده دانست.

وي با بيان اينکه بي مسئوليتي در زندگي، بدرفتاري، ‌عدم توجه به نيازهاي يکديگر و ‌دخالت خانواده ها از موارد تشديد اختلافات زوجين است، بر لزوم تشکيل بيش از پيش جلسات مشاوره و کارگاه هاي آموزشي براي خانواده ها تاکيد کرد.

سرهنگ اسدي در ادامه با اشاره به اهميت اقدامات قرارگاه فرهنگي، تاکيد کرد: همه دستگاه ها بايستي نسبت به قرارگاه فرهنگي احساس مسئوليت کنند .

وي يکي از راه هاي برون رفت از آسيب هاي اجتماعي را ترويج ازدواج دانست و با بيان اينکه این مهم يکي از ارکان اساسي استحکام نهاد خانواده است، گفت: مشاوره قبل از ازدواج بايد به يک فرهنگ در جامعه تبديل شود.

مبلغان حوزه علميه سفيران خوبي براي آموزش خانواده ها هستند

حجت الاسلام “روستا آزاد” معاون فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم نيز در ادامه آموزش را بهترين روش درمان براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دانست و گفت: وقتي براي گرفتن يک گواهينامه رانندگي ساعت هاي زيادي آموزش مي بينيم چطور نبايد براي يک عمر زندگي دوره هاي مشاوره را گذراند.

وي مشکلات حاشيه نشيني، اعتياد، مسائل اخلاقي و سوء استفاده از فضاي مجازي را موضوعاتي در هم طنيده خواند و خواستار ارائه راهکار در اين زمينه شد.

معاون فرهنگي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به ظرفيت اعزام مبلغان حوزه علميه، آن ها را سفيران خوبي براي آموزش به خانواده ها دانست و برگزاري جلسات تعاملي براي شناسايي آسيب ها در جهت آموزش به خانواده ها را مهم ارزيابي کرد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *