مرگ ۷ موتورسوار و مصدومیت ۱۲۴ نفر در تصادفات هفته گذشته

سخنگوی سازمان اورژانس کشور،از وقوع ۲۶۶ حادثه ترافیکی و ۳۸۱ حادثه غیر ترافیکی طی هفته گذشته در کشور خبر داد و برخی از مهم‌ترین این حوادث را تشریح کرد.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با سادس، درباره مهم‌ترین حوادث هفته گذشته گفت: طی روزهای هجدهم تا بیست و چهارم فروردین ماه، ۳۸۱ حادثه غیرترافیکی و ۲۶۶ حادثه ترافیکی در کشور رخ داده که عوامل اورژانس نیز در آن حضور داشتند.

۲۶۶ حادثه ترافیکی در یک هفته گذشته رخ داد 

وی با اشاره به حوادث ترافیکی مهم هفته گذشته، گفت: در جریان این حوادث در مجموع ۱۵۹۴ مجروح و ۵۱ نفر فوت شده‌اند. بیشترین حوادث ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و فارس به ثبت رسیده‌اند که به ترتیب ۳۷،۱۸ و ۱۷ حادثه مهم بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۲۱۸ نفر، در فارس ۱۰۸ نفر و در سیستان و بلوچستان ۱۰۱ نفر نیز مصدوم شدند که جزو استان‌های دارای بیشتر تعداد مصدومان بودند.

یکتاپرست با اشاره به تعداد فوتی‌های هر استان در تصادفات رانندگی نیز  گفت: در کرمان ۹ نفر، خراسان رضوی شش نفر و خراسان جنوبی پنج نفر جان خود را در این حوادث از دست دادند.

وی درباره حوادث حمل و نقل عمومی افزود: در هفته گذشته، ۷ مورد حادثه ترافیکی حمل و نقل عمومی داشتیم که منجر به فوت سه نفر و مصدومیت ۴۲ نفر شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به حوادث مربوط به تریلی و کامیون ها ادامه داد: ۱۶ تصادف مرتبط با خودروهای سنگین داشتیم که باعث مجروحیت ۹۱ نفر و فوت ۱۱ نفر شد. تصادفات وانت بارها نیز در این هفته به ۱۳ مورد رسید و در این حوادث بیش از ۸۲ نفر زخمی شدند و سه نفر کشته شدند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات موتورسیکلت‌ها نیز در این هفته ۹ درصد کل حوادث را تشکیل می داد؛ افزود: ۲۴ حادثه موتورسیکلت نیز در این هفته رخ داد که باعث فوت هفت نفر و مصدومیت ۱۲۴ نفر شد. 

یکتاپرست گفت: در این بازه زمانی، چندین تصادف و واژگونی خودرو در کشور رخ داد که هر کدام چندین زخمی و کشته داشتند که مهم‌ترین آنها ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت. همچنین تصادف پژو پارس با تریلی، در شاهرورد، پنج مصدوم و سه کشته بر جای گذاشت. 

در یک هفته، ۳۸۱ حادثه غیرترافیکی مهم در کشور رخ داد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره حوادث غیرترافیکی ادامه داد: ۳۸۱ حادثه غیرترافیکی در هفته گذشته باعث مصدومیت ۸۷۴ نفر و فوت ۱۱۷ شد.

یکتاپرست درباره تشریح حوادث غیرترافیکی گفت: مسمومیت غذا در مشهد باعث مسمومیت هشت نفر و کشته شدن ۱۲ نفر شد. همچنین در سمنان انفجار گاز باعث شد ۱۴ نفر روانه بیمارستان شوند.

وی افزود: در بیست و یکم فروردین ماه، در کارگاه قطعه سازی تبریز، مسمومیت با مونوکسید کربن رخ داد که باعث شد ۱۴ نفر مسموم شوند. سیل در خراسان جنوبی نیز، پنج کشته و ریزش کوه در جاده چالوس نیز، دو مصدوم برجای گذاشت.

یکتاپرست درباره هشدار سازمان هواشناسی درباره بارش باران افزود: سیل در برخی نقاط کشور جاری شد اما این حادثه به جز در خراسان جنوبی، هیچ مشکل دیگری ایجاد نکرد. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: مهم ترین زمین لرزه هفته گذشته، زمین لرزه ۴.۵ ریشتری در نوزدهم فروردین ماه بود که در عمق ۱۰ کیلومتری در کرمان رخ داد اما خوشبختانه هیچ خسارتی برجای نگذاشت. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *