فقر ورزشکار در ورزش مادر/ نسل طلایی دوومیدانی سراغ پول رفته است

فقر ورزشکار در ورزش مادر/ نسل طلایی دوومیدانی سراغ پول رفته است

قهرمان سابق دوومیدانی معتقد است اصلی‌ترین مشکل دوومیدانی استعدادیابی است و این رشته دچار فقر ورزشکار شده است.

به گزارش سادس، طبق اعلام فدراسیون دوومیدانی انتخابات فدراسیون دوومیدانی در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و در این راستا ثبت نام از کاندیداها اواخر سال ۱۴۰۲ برگزار شد که روند بررسی صلاحیت کاندیداها در حال انجام است.

نکته قابل توجه در مورد دوومیدانی عدم ثبات مدیریتی در این رشته است. پس از آنکه هاشم صیامی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از ریاست این فدراسیون استعفا داد، وزارت ورزش افشین داوری را به عنوان سرپرست انتخاب کرد. پس از مدتی وزارت مهدی مبینی را جایگزین داوری کرد و بعد از آن هم مبینی برای شرکت در انتخابات استعفا داد تا وزارت ورزش مطیعی را به سرپرستی این فدراسیون منصوب کند.

این در حالی است که دوومیدانی یکی از مهمترین رشته‌ها در ورزش جهان محسوب و از آن به عنوان ورزش مادر یاد می‌شود اما در ایران چندان مورد اهمیت و توجه قرار نمی‌گیرد و در حال حاضر هم مشخص نیست که انتخابات فدراسیون قبل از المپیک برگزار می‌شود یا به بعد از بازی‌های پاریس موکول خواهد شد.

فقر ورزشکار در ورزش مادر/ نسل طلایی دوومیدانی سراغ پول رفته است

رئیس دوومیدانی زودتر انتخاب شود

محمد ارزنده، قهرمان سابق پرش طول که همچنان رکورددار ایران است، در مورد انتخابات این فدراسیون به سادس گفت: نزدیک یک سال می‌شود که فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود. هر موقع وقتش شود برگزار می‌شود اما هر چه زودتر برگزار شود بهتر است.

او ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر رئیس انتخاب شود و فردی بیاید که مسیر دوومیدانی را به سمت پیشرفت ببرد چون شرایط امروز دوومیدانی ما خوب نیست.

فقر ورزشکار در ورزش مادر/ نسل طلایی دوومیدانی سراغ پول رفته است

دوومیدانی دچار فقر ورزشکار شده است

ارزنده با بیان اینکه دست جامعه دوومیدانی از ورزشکار خالی است، تاکید کرد: اصلی‌ترین موضوع در دوومیدانی استعدادیابی است چون این رشته دچار فقر استعداد و ورزشکار شده است. باید وزارت ورزش و فدراسیون دوومیدانی دست به دست هم بدهند و یک برنامه جامع و کامل استعدادیابی را دنبال کنند چون جامعه‌ ورزشی پویا باید دوومیدانی پویا داشته باشد. اگر دوومیدانی رشد کند، نور آن به بقیه رشته‌ها هم می‌تابد.

او در این مورد ادامه داد: استعدادیابی جامع و کامل مستلزم بودجه خوب است اما بودجه‌ای که به فدراسیون دوومیدانی اختصاص داده می‌شود واقعا کم است. در حالی که گستردگی زیادی دارد.

فقر ورزشکار در ورزش مادر/ نسل طلایی دوومیدانی سراغ پول رفته است

نسل طلایی دوومیدانی دنبال پول رفته است

ارزنده که از نسل طلایی دوومیدانی است در مورد وضعیت ورزشکاران این نسل گفت: نسل طلایی تمام شد. من وارد عرصه مربیگری شده‌ام و پیگیرم ورزشکار جدید معرفی کنم. برخی ورزشکاران هم دنبال کارهای اقتصادی رفته‌اند. نسل طلایی که ورزش را کنار گذاشته‌اند بخاطر شرایط اقتصادی اکثرا سراغ بخش‌های اقتصادی و کار رفته‌اند. امیدوارم رئیس بعدی فدراسیون نسل طلایی را پای کار بیاورد، ورزشکار در اختیارشان بگذارد تا نسل طلایی دیگری را به وجود بیاورند.

المپین دوومیدانی ادامه داد: هزینه‌ زیادی شده تا امثال محمد ارزنده ساخته شوند. نباید به راحتی بگذاریم کنار بروند. باید ورزشکاری که وارد عرصه مربیگری شده را جذب کنند، ورزشکار در اختیارش بگذارند و حقوق ماهیانه‌ای برایش در نظر بگیرند تا یک رفاه نسبی داشته باشد. روزی ورزش در کشور مجانی بود اما الان پولی است چون اگر مجانی باشد زن و زندگی و بچه از هم می‌پاشد. اکثر ورزشکاران این رشته بخاطر شرایط اقتصادی در رشته‌های فوتبال، بسکتبال و سایر رشته‌ها، مربی بدنساز شده‌اند. امیدوارم رئیس آینده برنامه خوبی داشته باشد تا مربیانی که الان کار می‌کنند را بکار بگیرد تا بمانند و کار کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *