روند تصویب قانون فیرپلی مالی چیست؟

روند تصویب قانون فیرپلی مالی چیست؟

مدیرعامل استقلال درباره نحوه تصویب فیرپلی مالی توضیح داد.

به گزارش سادس، علی خطیر پس از پایان جلسه توجیهی فیرپلی مالی اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی بود. خوشبختانه برای اولین بار در زمان حضورم در فوتبال با این موضوع (فیرپلی مالی)، برای بهبود وضعیت درآمد فدراسیون‌هایی که لیگ‌های حرفه‌ای دارند وزارت ورزش مکلف شده آئین نامه اجرای مالی را برای این لیگ‌ها تدوین کند. یکی از این لیگ‌های حرفه‌ای هم فوتبال است و وزارت ورزش هم از فوتبال شروع کرده است.

مدیرعامل استقلال گفت: در این جلسه تمام ارکان اصلی فوتبال کشور و مدیران عامل ۱۶ باشگاه لیگ برتری حضور داشتند و دغدغه‌های باشگاه‌داری و مسائل و موانع باشگاه‌داری را مطرح کردند.

خطیر ادامه داد: بحث فیرپلی مالی قانونی دارد که باید میزان درآمد با میزان هزینه سر به سر باشد. بحثی که در باشگاه‌های کشور مفقود مانده بحث درآمدی باشگاه‌هاست که یکی از مباحث اصلی حق پخش، تبلیغات دور زمین و بلیط فروشی است. در این جلسه به حق پخش خیلی پرداخته شد و در انتهای جلسه فدراسیون فوتبال مکلف شد کارگروهی تشکیل دهد که آئین نامه اجرایی همین قانون فیرپلی مالی لیگ حرفه‌ای فوتبال کشور را تدوین کنند بعد از تدوین به مجمع فدراسیون فوتبال خواهد رفت و بعد از تصویب به عنوان قانون مصوب کشور مصوب خواهد شد.

“از ساپیتو خبر دارید؟” خطیر در پاسخ به این سوال گفت: نمی‌دانم قرار بود ساعت ۱۱ جلسه‌اش در CAS برگزار شود. امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *