غیبت ایران در قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان/ شمشیربازی بدون پشتوانه!

غیبت ایران در قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان/ شمشیربازی بدون پشتوانه!

تیم ملی شمشیر بازی ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان غیبت دارد. 

به گزارش سادس، مسابقات شمشیربازی قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان از چهار روز دیگر به میزبانی عربستان آغاز می‌شود. این مسابقات در سه اسلحه اپه، سابر و فلوره پسران و دختران  برگزار می‌شود. 

اما شمشیربازی ایران  نماینده ای در این مسابقات ندارد و پیش از این نام امیرحسین موشحی  در اپه جوانان ثبت شده بود که اکنون نام او هم حذف شده است. 

تیم ملی شمشیربازی نوجوانان و جوانان ایران در اسفند سال گذشته موفق نشد در قهرمانی آسیا صاحب مدال شود و شاید اعزام نشدن به قهرمانی جهان  به دلیل عملکرد ضعیف شمشیربازان در قهرمانی آسیا باشد که در این صورت  باز هم به این مسئله برمی‌گردد که شمشیربازی در بحث پشتوانه‌سازی ضعف دارد.
درست است که در سال المپیک قرار داریم و اولویت باید تیم سابر باشد که سهمیه المپیک پاریس را دارد اما عملکرد ضعیف پشتوانه‌ها هم نباید به فراموشی سپرده شود. مهمتر از آن مشخص نیست که بعد از نتایج ضعیفی که شمشیربازان در قهرمانی آسیا گرفتند فدراسیون چه برنامه جدی برای بهبود وضعیت پشتوانه‌ها دارد. 

این اتفاق که در قهرمانی آسیا هیچ بازیکنی نتوانسته عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد و اگر هیچ بازیکنی شرایط خوبی برای رقابت در قهرمانی جهان نداشته که فدراسیون مجاب به اعزامش شود، اتفاق ناخوشایندی برای این فدراسیون محسوب می‌شود. 

فدراسیون در کنار توجه به تیم سابر باید برنامه جدی هم برای پشتوانه‌ها داشته باشد. نوجوانان و جوانان قرار است آینده شمشیربازی ایران را بسازند و اگر به نقاط ضعفشان توجه نشود به نظر نمی رسد سرنوشت خوبی در انتظار این فدراسیون و رشته‌هایش باشد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *