توقف فعالیت هیات «دریایی و ساحلی» در کرمانشاه

توقف فعالیت هیات «دریایی و ساحلی» در کرمانشاه

سادس/کرمانشاه با انحلال فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی، فعالیت‌های هیات استانی آن در کرمانشاه نیز متوقف شد.

بهمن اختیاری رئیس هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه در گفت و گو با سادس، بااشاره به تصمیم وزارت ورزش و جوانان برای پایان فعالیت فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی، اظهار کرد: این فدراسیون پاییز سال ۱۴۰۱ در کشور تاسیس شد و به دنبال آن هیات‌های استانی آن هم شکل گرفت. 

وی افزود: هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه اردیبهشت ۱۴۰۲ به عنوان یکی از اولین هیات‌های استانی فعالیت خود را آغاز کرد و در آبان ماه نیز مجمع انتخاباتی ریاست آن برگزار شد. 

رئیس هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه با بیان اینکه این هیات در طول فعالیت خود برنامه های مهم و شاخصی را در رشته‌های دریایی و ساحلی اجرا کرد و جزء هیات‌های برتر کشور بود، گفت: با تشکیل این فدراسیون و به تبع فعالیت هیات‌های استانی، زمینه‌ای برای توسعه رشته‌های آبی و خصوصا رشته‌های ساحلی در کشور بوجود آمد. 

وی اضافه کرد: این فدراسیون باعث شده بود تا استان‌هایی که ساحل داشتند، استفاده بهینه‌تری از سواحل داشته باشند و در استان‌هایی هم که سد داشتند، از ظرفیت  سدهایشان به خوبی استفاده می‌شد. 

اختیاری با بیان اینکه فعالیت‌های این هیات باعث دمیده شدن جانی تازه در رشته‌های ساحلی شد، افزود: تا پیش از این رشته‌های ساحلی متولی خاصی نداشتند و  هیات‌هایی که رشته ساحلی داشتند، سلیقه‌ای عمل کرده و چندان به این رشته‌ها توجهی نمی‌کردند، برای همین رشته‌های ساحلی تاحدودی مغفول مانده بود. 

رئیس هیات ورزش‌های دریایی و ساحلی کرمانشاه تاکید کرد: علیرغم اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی در رشته‌های ساحلی داریم، اما متاسفانه هیچ فعالیت منسجم و متمرکزی در مورد آنها وجود نداشت، تا اینکه این هیات شکل گرفت  و یک انسجام به فعالیت رشته‌های ساحلی در استان داده شد. 

وی افزود: اواخر سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی را در هیات انجام دادیم تا جشنواره بازی‌های ساحلی “دریادها” را برگزار کنیم و به همین مناسبت برخی از هیات‌های ورزشی که رشته‌های ساحلی خود را فعال نکرده بودند، کمیته‌هایی تشکیل دادند و مقرر بود پس از پایان ماه مبارک رمضان این جشنواره را برگزار کنیم که متاسفانه با این روند نشد، درصورتی که اگر برگزار می‌شد، اتفاق بسیار خوبی برای شناسایی استعدادهای ساحلی در استان به شمار می‌رفت. 

اختیاری در ادامه در خصوص سرنوشت رشته‌های زیرمجموعه این هیات پس از انحلال آن هم گفت: بنا به اعلام  وزارتخانه، رشته‌های زیرمجموعه به فدراسیون های مربوطه خود دوباره الحاق خواهند شد که ما در استان کرمانشاه حدود شش رشته زیرمجموعه هیات خود داریم که به هیات‌های قبلی بازگردانده می‌شوند. 

وی در پایان اعلام کرد: از وزیر ورزش و جوانان و معاونت توسعه ورزش قهرمانی ایشان انتظار داریم که بازنگری در بحث انحلال این فدراسیون داشته باشند. 

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *