۱۱۴ روز تا المپیک/ برگزاری جلسه تخصصی شمشیربازی با حضور وزیر و خسروی‌وفا

۱۱۴ روز تا المپیک/ برگزاری جلسه تخصصی شمشیربازی با حضور وزیر و خسروی‌وفا

وضعیت رشته شمشیربازی به عنوان پنجمین رشته المپیکی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سادس و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در فاصله ۱۱۴ روز تا آغاز بازی‌های تابستانی المپیک، با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون شمشیربازی، وضعیت این رشته المپیکی پس از کسب سهمیه سابر تیمی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اهداف برگزاری جلسات با رشته‌های المپیکی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ وضعیت رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و تیراندازی مورد بررسی قرار گرفت و در ابتدای سال جدید نیز شرایط رشته شمشیربازی را با هدف حمایت و افزایش شانس موفقیت این رشته در بازی‌های المپیک برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این جلسات حمایتی است خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات لازم به منظور حضور موفق رشته‌های المپیکی صورت می گیرد. البته میزان موفقیت در رشته‌های مختلف، متفاوت است و انتظارات از رشته‌ها برای حضور در المپیک تفاوت دارد.

پس از صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان، علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی، گزارشی از وضعیت این رشته ارائه کرد و به تشریح شرایط این رشته در فاصله ۱۱۴ روز مانده تا شروع بازی‌های المپیک پرداخت.

پورسلمان با اشاره به در پیش بودن مسابقات «فجیره» به عنوان تنها رویداد باقی مانده جهت کسب سهمیه، از شانس بانوان ایرانی برای کسب سهمیه برای نخستین بار خبر داد.

رییس فدراسیون شمشیربازی همچنین در حضور سران ورزش کشور، برنامه‌های اردویی و مسابقات پیش‌روی شمشیربازان ایرانی پیش از حضور در بازی‌های المپیک را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان، علیرضا پسندیده سرپرست حوزه وزارتی، محمد معانی سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و محمد تابع رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی کمیته ملی المپیک نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *