انوشیروانی: کادرفنی هر جای دنیا اردو بخواهد می‌گذاریم/ پس از ۳ سال فدراسیون متحول را خواهید دید

انوشیروانی: کادرفنی هر جای دنیا اردو بخواهد می‌گذاریم/ پس از ۳ سال فدراسیون متحول را خواهید دید

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد نرسیدن زنان وزنه‌بردار به سهمیه المپیک پاریس و همچنین برنامه این فدراسیون برای رسیدن به مدال المپیک صحبت کرد.

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با سادس درباره نگرفتن سهمیه المپیک در بخش وزنه‌برداری زنان بیان کرد: همه تلاشمان را کردیم تا بانوان هم سهمیه بگیرند و همه فرصت‌ها را به طور مساوی مانند مردان به آنها هم دادیم. روندی که الهام حسینی داشت همه را امیدوار کرده بود اما آسیب‌دیدگی ناخواسته برای او به وجود آمد و باعث شد عقب بیفتد و دو، سه ماه اخیر هم تمریناتش دچار افت شد. آقای باقری در اردوی آخر به بانوان فرصت داد تا بتوانند خودشان را نشان دهند و به جام جهانی تایلند اعزام شوند. الهام حسینی درخواست کرد ۱۵ – ۲۰ روز مانده به جام جهانی تایلند هم به او فرصت بدهیم چون روند رو به رشدی داشت. ما آقای باقری را قانع کردیم که این فرصت داده شود اما در رکوردگیری موفق نبود و حتی خودش هم از شرایطش راضی نبود. در واقع رکوردها به گونه‌ای بود که اعزام آنها به جام جهانی تایلند ثمری نداشت. 

تغییر نسل در زنان

انوشیروانی با اشاره به آینده وزنه برداری زنان ایران گفت: روندی که در وزنه‌برداری بانوان در پیش گرفته‌ایم، تغییر نسل و جوانگرایی است. نسل اول وزنه‌برداری بانوان کسانی بودند که از ابتدا وزنه‌بردار نبودند و از رشته‌های دیگر ملحق شدند. بدنه تیم ملی را می‌خواهیم از نوجوانان و جوانانی تشکیل دهیم که از ابتدا وزنه‌بردار بوده‌اند. سه، چهار سال فرصت داریم، نسلی را پرورش دهیم که پا به پای مردان در میادین مختلف افتخار کسب کنند، سهمیه المپیک ۲۰۲۸ بگیرند و در بازی‌های ۲۰۲۶ به مدال برسند. 

خیال راحت از سهمیه مردان

رییس فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد خیال‌ها برای سهمیه مردان راحت است و تنها باید به فکر گرفتن مدال المپیک باشند، تصریح کرد: شرایط مردان خوب است. رضا دهدار در جام جهانی تایلند باید بتواند جزو ۱۰ نفر اول رنکینگ قرار بگیرد. تمرینات خوبی را هم پشت سر گذاشته است و امیدوارم بتواند عملکردش در قهرمانی جهان عربستان را جبران کند. او وزنه‌بردار شایسته‌ای است و وزنه‌های خوبی در تمرینات زده است.

بهترین شرایط برای المپیکی‌ها فراهم می‌شود

او ادامه داد: بلافاصله بعد از جام جهانی تایلند، اردوهای مستمر تا المپیک پاریس خواهیم داشت. با کادر فنی جلسه‌ای می‌گذاریم تا هر اردویی که در ایران یا هر جای دنیا مدنظر داشته باشند را فراهم کنیم. بهترین شرایط از لحاظ تجهیزات، مالی، روحی و روانی را برای وزنه‌برداران مهیا خواهیم کرد. من به این وزنه‌برداران امیدوار هستم چون در دورانی قرار دارند که می‌توانند در اوج  خود باشند. اگر یک تکان کوچک در این چهار، پنج ماهه باقی مانده تا المپیک بخورند، می‌توانند خیلی از معادلات را تغییر  دهند و امیدوارم این اتفاق رقم بخورد. 

وزنه‌برداری درآمدزا می‌شود

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که پرچالش‌ترین اتفاقی که وزنه‌برداری در سال گذشته پشت سر گذاشت چه بود؟ تصریح کرد: همه اتفاقات ذهن ما را درگیر می‌کند و برای ما مهم است. می‌خواهیم فدراسیون را از همه لحاظ تغییر دهیم و آن را تبدیل به یک فدراسیون پویا و درآمدزا کنیم. فدراسیون وزنه‌برداری خیلی عقب‌ماندگی دارد و روزی که ما آن را تحویل گرفتیم دو سیستم اداری متصل به هم نداشت. مطمئن باشید از زیر صفر شروع کردیم اما اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. در بحث درآمدی اتفاق‌هایی در وزنه‌برداری رخ می‌دهد که در تاریخ این رشته بی‌سابقه است.

او افزود: ما گفته‌ایم بعد از سه سال از شروع کارمان در فدراسیون، تیم‌های ملی پویا خواهند بود و تغییرات شگرفی در اهداف و برنامه‌های فدراسیون ایجاد خواهد شد. مطمئن باشید در پایان سه سال به همه ثابت خواهیم کرد که فدراسیون متحول شده است. در سال ۱۴۰۳ می‌خواهیم در بحث خرید تجهیزات حرکت‌های بزرگی انجام دهیم و کل کشور از این مورد خیالشان راحت‌تر شود. این برنامه را در سال ۱۴۰۴ هم ادامه می‌دهیم چون معتقدیم حتی در شهرستان‌ها هم باید تجهیزات جدید شوند.

نوجوانان به قهرمانی جهان می‌روند؟

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد تعیین تکلیف اعزام تیم ملی نوجوانان ایران به مسابقات قهرمانی جهان گفت: هنوز کمیته فنی را تشکیل نداده‌ایم. از طرفی اردوی تیم ملی از اواخر فروردین آغاز می‌شود. شرایط تیم نوجوانان را می‌سنجیم و سپس در جلسه با کمیته فنی و کادر فنی تصمیم گیری خواهیم کرد. نکته‌ای که در این میان وجود دارد باید تمرکز اصلی ما بر روی المپیک باشد. بعد از بازی‌های المپیک مسابقات متعددی در رده‌های سنی مختلف داریم از این رو احتمال دارد که فدراسیون تمرکزش را بر روی المپیک و مسابقات متعددی که بعد از آن وجود دارد، بگذارد. 

امیدوارم بهترین اتفاقات برای کاروان ایران رخ دهد

انوشیروانی در پایان گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۳ وزنه‌برداری در کنار همه اعضای این خانواده بتواند روند مورد انتظار را داشته باشد. در المپیک پاریس نیز بهترین اتفاقات برای کاروان ایران رخ دهد و همچنین وزنه‌برداری هم بتواند دل مردم را شاد کند و پرچم ایران را به اهتزاز درآورد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *