شهداب؛ یک نفس دیگر تا قهرمانی لیگ

شهداب؛ یک نفس دیگر تا قهرمانی لیگ

سادس/یزد تیم والیبال شهداب در جدال پایانی لیگ برتر مردان به مصاف حریف فولاد سیرجان ایرانیان خواهد رفت.

تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب یزد با شکست حریفان خود در مرحله نیمه‌نهایی فینال سی‌وهفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران که از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور ۱۴ تیم آغاز شده بود را برگزار خواهند کرد.

فینالیست های لیگ برتر مردان از ساعت ۱۹ روزهای ۱۶ و ۱۸ فروردین در سالن فدراسیون والیبال مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد؛ و در صورت نیاز به مسابقه سوم، ساعت ۱۹ روز ۲۰ فروردین به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا قهرمان جام سی‌وهفتم مشخص شود.

دو نماینده شهر یزد و سیرجان در مرحله مقدماتی لیگ برتر مردان دو بار مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند؛ که در هر دو مسابقه نماینده سیرجان موفق به شکست مدافع عنوان قهرمانی شد.

دیدار رفت دو تیم ۱۲ آذرماه به میزبانی یزد برگزار و شهداب سه بر صفر مغلوب فولاد شد؛ و مسابقه برگشت نیز دوم اسفند برگزار و و فولادی‌ها سه بر یک شهداب را شکست دادند.

شاگردان «بهروز عطایی» در فولاد، مرحله مقدماتی را با ۲۱ برد و ۶۰ امتیاز پشت سرگذاشتند و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شدند.

فولادی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی با شکست چادرملو اردکان در دو دیدار متوالی به مرحله بعد صعود کردند.

نمیانده شهر سیرجان در مرحله نیمه‌نهایی نیز در دو دیدار متوالی موفق به شکست پیکان تهران شد تا در مجموع این مراحل با انجام ۳۰ مسابقه و کسب ۲۵ پیروزی به فینال صعود کند.

تیم فولاد سیرجان که در سال ۱۳۹۸ بعد از سال‌ها دوباره در لیگ برتر حضور یافت، در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب مقام قهرمانی شد؛ و به عنوان نماینده ایران در باشگاه‌های مردان آسیا سال ۲۰۲۱ شرکت و قهرمان این دوره قهرمان و سهمیه جهانی به دست آورد.

نماینده سیرجان همچنین در سال ۱۴۰۰ به مقام سومی دست یافت و در سال ۱۴۰۱ در جایگاه هشتم قرار گرفت.

و اما شهداب که از سال ۱۳۹۸ فعالیت در لیگ برتر را شروع کرد، در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و در سومین و چهارمین حضور خود در این رقابت‌ها به مقام قهرمانی دست یافت و در سال ۱۴۰۲ به دنبال هت‌تریک قهرمانی با کسب جام سی و هفتم است.

نماینده شهر یزد در پایان مرحله مقدماتی رتبه سوم را با ۱۷ برد و ۵۲ امتیاز از آن خود کرد.

شاگردان «محمدرضا تندروان» در مرحله یک چهارم نهایی در دو دیدار متوالی از ایفاسرام اردکان گذشتند و به مرحله بعد صعود کردند.

یزدی‌ها در مرحله نیمه‌نهایی در سه دیدار به مصاف شهرداری ارومیه رفتند و با پیروزی در دو مسابقه، جواز حضور در فینال را کسب کردند.

شهداب یزد در مجموع ۳۱ مسابقه تاکنون برگزار کرده است که ۲۱ برد برای این تیم به همراه داشته است.

نماینده یزد در صورت کسب دو برد دیگر با ۲۳ پیروزی قهرمان لیگ برتر مردان می شود که نسبت به تعداد بردهای فولاد عدد کمتری خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *