رضا دهدار در تایلند در جستجوی آرزوی کودکی‌اش

رضا دهدار در تایلند در جستجوی آرزوی کودکی‌اش

سادس/خوزستان وزنه‌بردار خوزستانی، ایران را برای حضور در آخرین گزینشی المپیک به مقصد تایلند ترک کرد.

رضا دهدار وزنه‌بردار نامی استان خوزستان که مدال طلای دو ضرب و برنز مجموع مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم و نیز نشان طلای یک ضرب و نقره مجموع رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۲ جهان را در کارنامه دارد و اکنون جزو لیست ۱۰ نفره این دسته برای حضور در المپیک است، شب گذشته جهت شرکت در آخرین گزینشی المپیک پاریس عازم تایلند شد.

به گزارش سادس، دهدار برای این‌که حضور خود را در المپیک پاریس قطعی کند، نیاز دارد در جام جهانی تایلند وزنه‌های خوبی را در جمع مدعیان دسته ۱۰۲ کیلوگرم بالای سر ببرد. اگرچه که او بیستم فروردین روز حساس و کار سختی را پیش‌رو دارد اما به اعتقاد مربی سابق تیم‌ملی وزنه‌برداری، «دهدار با توجه به تلاش و اراده‌اش در جام جهانی تایلند یک تیر و دو نشان خواهد زد تا با حضور در پاریس و کسب مدال در آن میدان بزرگ، سهم خود از این همه سال تلاش و مشقت را بگیرد.»

مربی‌ دهدار در رامهرمز نیز معتقد است «سرنوشتش این وزنه‌بردار در دستان خودش است و اگر بتواند وزنه خوبی مثل ۳۹۵ یا ۳۹۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد، سهمیه حضور در المپیک را قطعی خواهد کرد.»

رضا دهدار در تایلند در جستجوی آرزوی کودکی‌اش

دهدار هم در جدیدترین اظهارات خود پیرامون حضور در جام جهانی تایلند عنوان کرده است که «شرایط در این رقابت‌ها خیلی سخت است و رقبای بسیار خوبی دارم اما خوشبختانه امسال از نظر بدنی نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار دارم. در تایلند فقط به فکر قطعی کردن سهمیه حضور در المپیک هستم.»

او همچنین با تاکید بر این‌که المپیک پاریس را ساده از دست نخواهد داد، گفته است «مطمئن باشید من برای حضور در المپیک پاریس جانم را می‌گذارم. در جام جهانی تایلند یک دهدار متفاوت می‌بینید چون سال ها برای رسیدن به المپیک زحمت کشیدم. بر عکس تصوراتی که برخی‌ افراد بیرون از وزنه‌برداری دارند و فکر می‌کنند هیچ شانسی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نداریم، با عملکردم همه چیز را نشان می دهم و منتظر آن روز باشید که همه را حیرت‌زده کنم.»

این وزنه‌بردار موفق خوزستانی همچنین درباره رویای حضور در المپیک هم عنوان کرده است که «بعضی مواقع که به المپیک فکر می‌کنم استرس تمام وجودم را فرا می‌گیرد. المپیک رویای بچگی من بوده است و همیشه دوست داشته‌ام در صحنه المپیک باشم و مدال بگیرم. اکنون می‌خواهم به رویای بچگی‌ام برسم.»

رضا دهدار در تایلند در جستجوی آرزوی کودکی‌اش

نکته قابل تامل این است که رضا دهدار در آخرین تمرینات خود در اردوی تهران پیش از اعزام به تایلند توانست در حرکت‌های یک ضرب و دو ضرب ارتقا رکورد داشته باشد؛ او در حالی که ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در یک ضرب ۱۷۰ و در دوضرب ۲۱۰ کیلوگرم را بالای سر برده بود، اخیرا در تهران در یک ضرب ۱۷۷ و در دوضرب ۲۲۰ را ثبت کرد تا این رکوردها نشان دهد او در شرایط بدنی و روحی خوبی قرار دارد، رکوردهایی که امیدهای وزنه‌برداری ایران را برای قطعی کردن سومین سهمیه در المپیک پاریس نیز بیشتر کرد.

دهدار از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه در جام جهانی تایلند برای قطعی کردن حضورش در پاریس و رسیدن به رویای کودکی‌اش به روی تخته خواهد رفت.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *