همه شکست‌ها قابل جبران است اما …

همه شکست‌ها قابل جبران است اما ...

دروازه‌بان تیم ملی هندبال مردان گفت: همه شکست‌ها قابل جبران است و با برنامه‌ریزی درست شرایط هندبال بهتر و بهتر خواهد شد.

محمد سیاوشی، دروازه‌بان تیم ملی هندبال مردان ایران در گفت‌وگو با سادس، در مورد تجربه لژیونر شدنش اظهار کرد: حضور در لیگ اروپایی تجربه خوبی است. زمان می‌برد تا یک بازیکن در لیگ اروپایی جا بیفتد. واقعا چند ماه زمان می‌برد تا خود را با شرایط جوی و بازی کردن در اروپا وقف دهیم. امیدوارم من هم زودتر خودم را با شرایط هماهنگ کنم و خودی نشان دهم تا ثابت شوم.

این عضو تیم هندبال کلوج رومانی در ادامه گفت: به نظر من به دلیل شرایط اقتصادی اولین آرزوی هر ورزشکار ایرانی مخصوصا هندبالیست‌ها لژیونر شدن است. ما هندبالیست‌ها به این فکر می‌کنیم که چطور قرارداد ببندیم که تا آخر سال ضرر نکنیم. مثلا در لیگ ایران قرارداد ۱۰۰ میلیونی می‌بندیم اما تا آن پول را بگیریم ارزشش کمتر شده اما در خارج از ایران با دلار قرارداد می‌بندیم و ارزش پول حفظ می‌شود.

او درباره تفاوت لیگ ایران و اروپا گفت: تفاوتش زمین تا آسمان است. بازیکنان جوان در لیگ اروپا هم زیاد است اما نظم تیمی و باشگاهی با لیگ ایران قابل مقایسه نیست. در اروپا کسی به پول و حاشیه فکر نمی‌کند و همه به بازی و تمرین می‌پردازند. همه چیز سر جای خودش است. لیگ ایران هم بازیکن جوان دارد و لیگ بدی نیست اما برای داشتن تیم ملی خوب نیاز است که شرایط لیگ بهتر شود. باید هندبالیست‌ها هم مثل فوتبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و والیبالیست‌ها پول‌های خوبی بگیرند. ما از این قضیه دور هستیم. امیدوارم همه این مشکلات درست شود تا سال‌های بعدی لیگ‌های بهتری را ببینیم.

سیاوشی در مورد تیم ملی هندبال ایران، انتخاب سرمربی و شروع تمرینات اظهار کرد: در مورد تیم ملی نظری ندارم. هر زمان تمرینات شروع شود ما سرباز هستیم و سر تمرین می‌رویم. امیدوارم بهترین تصمیمات برای تیم ملی گرفته شود، بهترین شرایط برای بازیکنان فراهم شود و همه چیز بهتر از قبل باشد تا در دو سال آینده بهترین نتیجه را بگیریم. این سال که هیچ برنامه و تورنمنتی نداریم و همین موضوع شرایط را سخت‌تر می‌کند. امیدوارم مسئولان زودتر تصمیم درستی بگیرند و تیم را به حال خود رها نکنند.

وی در خصوص فاصله گرفتن تیم ملی هندبال ایران با سایر تیم‌های آسیایی گفت: بحرین، قطر، کره، ژاپن، کویت، عربستان و ایران قدرت‌های اول آسیا هستند و مدام جا به جا می‌شود. دوره قبل تیم ما چهارم و این دوره ششم شد. عربستان دوره قبل سوم و این دوره نهم شد. این شرایط و فاصله گرفتن از چهار تیم اول برای هر کشوری پیش می‌آید اما باید رسیدگی شود تا قدرتمند برگردیم و دوباره به جمع چهارتیم اول آسیا برسیم. بایستی تصمیم  درستی گرفته شود تا هندبال به روزهای اوج برگردد.

وی افزود: مطمئن باشید همه شکست‌ها قابل جبران است. با برنامه‌ریزی درست همه چیز بهتر و بهتر خواهد شد. باید اردوهای منظم و دیدارهای تدارکاتی به موقع داشته باشیم. اردوی تدارکاتی که ۲۰ یا ۳۰ روز قبل از یک مسابقه مهم انجام می‌شود یا تغییر ناگهانی مربی هیچ چیز را درست نخواهد کرد. باید به مربی حالا چه ایرانی چه خارجی زمان داد. همانطور که یک بازیکن برای بهتر شدن زمان می خواهد یک مربی هم برای جمع کردن تیم زمان می خواهد. با همه اینها درست می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *