میزبانی خراسان شمالی از اردوی آماده سازی تیم ملی کوراش برای مسابقات «پوریای ولی»

میزبانی خراسان شمالی از اردوی آماده سازی تیم ملی کوراش برای مسابقات «پوریای ولی»

سادس/خراسان شمالی رئیس انجمن کوراش خراسان شمالی از برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش برای حضور در مسابقات بین‌المللی پوریای ولی خبر داد.

مصطفی دلیریان در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: اردوی آماده‌سازی تیم ملی کوراش برای حضور در مسابقات بین‌المللی پوریای ولی از تاریخ ۱۵ الی ۲۳ فروردین‌ماه به میزبانی بجنورد در کمپ تیم‌های ملی کوراش برگزار می‌شود.

رئیس انجمن کوراش خراسان شمالی در ادامه گفت: رامین احمدزاده، صادق آذرنگ، رضا امانی، امین باغچقی، مجتبی اکبری، ابولفضل عفتی، رضا پارساپور، حامد رشیدی، حسین روحانی، محمدرضا وحدانی، پوریا مهنانی، علیرضا قربان‌زاده، محمدحسین بابائیان، شایان خیراندیش، حمیدرضا سجادی‌فر، محمد سعیدی، فرزین شهباز، مسعود قوی‌بازو، امید تیزتک، مجید قوامی، محمد آزموده، مصطفی اسکندری، بهزاد اعتمادی، فردین شهباز، سعید حسینی، ابولفضل ترابی، احمد یزدان‌پناه و رضا رضایی کوراشکارانی هستند که به این اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

دلیریان افزود: مسابقات بین‌المللی جام پوریا ولی در دو وزن منفی ۹۰ و مثبت ۹۰ کیلوگرم ۲۳ فروردین ماه به میزبانی گود چشمه زینل‌خان اسفراین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵فروردین‌ماه انتخابی بین نفرات دعوت شده به این اردو انجام می‌شود و در هر وزن چهار نفر به مسابقات جام پوریا ولی اعزام می‌شوند.

ورزش کوراش، یک ورزش قدیمی با ریشه های فرهنگی از آسیای مرکزی و ایران قدیم محسوب می‌شود که پس از اعلام موجودیت و گسترش آن از دهه ۹۰ میلادی، به سرعت مورد استقبال قرار گرفت و امروز با بیش از ۹۶ کشور عضو در پنج قاره به عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار در سطح آسیا و جهان به شمار می رود.

شباهت‌های این رشته ورزشی به بازی‌های بومی و محلی کشور از جمله کشتی با چوخه و کشتی شال، برگزاری در تمام رده‌های سنی و همچنین حضور بانوان در آن از جمله ویژگی‌های کوراش است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *