حفاظت مردمی از یوز در جاده میامی می‌تواند الگویی برای کشور باشد

یک فعال محیط زیست درباره طرح نوروزی حفاظت از یوز در جاده میامی – عباس آباد، گفت: قلبا امیدوارم این جریان واقعی ‌و اثرپخش ادامه داشته و الگویی برای حفظ حیات وحش کشور در سایر مناطق و استان‌های کشور عزیزمان باشد.

به گزارش سادس و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، محمدعلی یکتانیک، فعال محیط زیست و یکی از داوطلبان حاضر در طرح نوروزی حفاظت از یوز در جاده میامی – عباس آباد بیان کرد: پس از آشنایی با فعالیت های میدانی و مستمر گروه حیات وحش توران در فضای مجازی افتخار داشته ام که به عنوان نیروی داوطلب در تعطیلات نوروز و همزمان با افزایش تردد خودروها در این فعالیت  مردمی شرکت نمایم. 

وی افزود: بلافاصله پس از ورود به محدوده در ابتدای جاده میامی به سمت عباس آباد واقع در شمال منطقه حفاظت شده و پارک ملی توران تابلوهای بسیار بزرگ هشدار به رانندگان با طراحی فاخر و مناسب نصب گردیده است.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: همینطور تابلوهای متعدد کوچکتر اطلاع رسانی و تابلو راهنمایی رانندگی سرعت مجاز ۸۰ و ۹۰ کیلومتر و البته دوربین های مجهز کنترل سرعت و نصب تیرهای برق روشنایی در نقاط حساس تر در جاده منتج به کاهش سرعت خودروهای عبوری شده است. 

او تاکید کرد: حضور کم نظیر نیروهای مردمی با خودروهای شخصی از شهرها و استانهای مختلف شامل فارس، کرمان، مازندران و تهران و اصفهان توأم با حضور خودروهای محیطبانان شریف منطقه در نقاط مختلف این جاده در طی شب تا سپیده صبح بر برقراری بیشتر شرایط ایمن برای حیات وحش در این جاده افزوده است. 

وی ادامه داد: تردیدی نیست که با شکلگیری چنین پویش مردمی، امید برای حفظ بازماندگان یوزپلنگ آسیایی دیگر دور از ذهن نیست. 

او بیان کرد: شایان ذکر است این موج ارزشمند پس از کوتاهی دست بنگاه های منتفع از وضعیت بحران زده یوزپلنگ که با پوشش گروه مردم نهاد مدعی حفاظت از یوز، تاکنون مجال چنین موقعیت های درخشان و مشارکت واقعی مردمی را از منطقه سلب کرده بودند، به وقوع پیوسته است. 

این فعال محیط زیست ادامه داد: قلبا امیدوارم این جریان واقعی ‌و اثرپخش ادامه داشته و الگویی برای حفظ حیات وحش کشور در سایر مناطق و استان های کشور عزیزمان باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *