اسکان نیم میلیون مسافر نوروزی در باغ فدک اصفهان

سادس/اصفهان مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اسکان بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته در این کلان‌شهر گفت: شب گذشته بالغ بر ۹۳۰۰ نفر در باغ فدک به‌صورت چادرخواب اسکان پیدا کردند و از ابتدای شروع فعالیت ستاد بیش از ۹۰۰۰ خودرو وارد باغ فدک شده است.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با سادس، در خصوص آخرین وضعیت اسکان مسافران، اظهار کرد: در دهمین شب میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی اصفهان، میزبان نزدیک به ۱۱۴ هزار نفر بود.

وی افزود: شب گذشته تمام ظرفیت‌های هتل‌ها و مهمان‌پذیرها تکمیل شد، همچنین مدارس آموزش و پرورش نیز میزبان بیش از ۴۷ هزار مسافر بود.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: بیش از ۱۳ هزار نفر در منازل استیجاری ارائه شده توسط واحدهای صنفی مجاز اتحادیه مشاوران املاک شب خود را سپری کردند، همچنین خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی و ورزشگاه‌ها نیز پذیرای مسافران و گردشگران نصف‌جهان بود.

شفیعی با اشاره به اسکان بیش از ۵۰۰ هزار مسافر از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا شب گذشته گفت: شب گذشته بالغ بر ۹۳۰۰ نفر در باغ فدک به‌صورت چادرخواب اسکان پیدا کردند و در مجموع از ابتدای شروع فعالیت ستاد (بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته) بیش از ۹۰۰۰ خودرو وارد مجموعه گردشگری و فرهنگی باغ فدک شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پایان موج اول ورود گردشگران و شروع هفته کاری پیش رو، پیش‌بینی کاهش گردشگران در هفته جاری و با عنایت به بازگشایی رودخانه زاینده‌رود آغاز موج دوم سفرها در آخر هفته ورود گردشگران و مسافران به نصف جهان پیش‌بینی شده و تدابیر لازم برای میزبانی شایسته توسط مدیریت شهری و با همکاری سازمان‌های خارج از مجموعه شهرداری به‌ویژه آموزش و پرورش انجام شده است.

مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مسافران و گردشگران می‌توانند برای دریافت ظرفیت‌های باقی‌مانده اسکان و اطلاع از مکان مراکز ارائه اسکان، از طریق مراجعه به اپلیکیشن اصفهان من و تماس با سامانه ۲۴ ساعته ۱۳۷ اقدام و محل اسکان خود را انتخاب کنند.

همچنین محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با سادس، اظهار کرد: از آغاز طرح اسکان نوروزی، اصفهان، میزبان بیش از ۲۰۰ هزار مسافر با استفاده از ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش بوده است.

وی ادامه داد: در روز گذشته میزبان، قریب به ۴۷ هزار مسافر با استفاده از ظرفیت‌های تعیین شده اسکان آموزش و پرورش بوده‌ایم.

ابراهیمی ابراز کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر تا کنون در فضاهای اسکان نظیر مراکز رفاهی، مدارس، اردوگاه‌ها و … ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: ستادهای اسکان در تمامی مناطق ۴۱ گانه اصفهان دایر است که ستاد مرکزی در محل اداره کل آموزش و پرورش استان و ۶ ستاد تابعه در نواحی و مناطق شش‌گانه اصفهان در حال خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح استان اصفهان، معادل حدود ۷ هزار فضا شامل کلاس‌های اسکان، مراکز رفاهی، خوابگاه‌ها و سایر فضاهای مربوط به اسکان در حوزه آموزش و پرورش برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *