عربشاهی: قلعه‌نویی باید به جوانان فرصت بیشتری می‌داد / ترکمنستان در حد و اندازه تیم‌ملی نبود

عربشاهی: قلعه‌نویی باید به جوانان فرصت بیشتری می‌داد / ترکمنستان در حد و اندازه تیم‌ملی نبود

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: درست است پنج گل به ترکمنستان زدیم اما آنها در حد و اندازه تیم ایران نبودند.

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با سادس، در ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ایران برابر ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار کرد: بازی بدی نبود. بازیکنان همان یازده نفری بودند که در جام ملت‌ها نیز حضور داشتند و از همان ابتدا با به ثمر رساندن دو گل شروع خوبی داشتند.

او درباره تیم ترکمنستان نیز گفت: ترکمنستان تیمی نبود که برابر ایران عرض اندام کند و مشکل‌ساز باشد. در حقیقت در حد و اندازه تیم ایران نبود و بیشتر فوتبال مدرسه‌ای بازی می‌کرد و به نظر می‌رسید تازه فوتبال را شروع کرده‌اند و اشتباه‌های زیادی داشتند.

بازیکن خط میانی پرسپولیس در دهه ۶۰ افزود: در این دیدار قلعه‌نویی از ترکیب اصلی‌اش استفاده کرده بود در حالی که می‌توانست به بازیکنان جوان فرصت بیشتری بدهد که به جای بازیکنان باتجربه در تمام پست‌ها بازی کنند.

عربشاهی تاکید کرد: تیم ملی پنج تعویض داشت و در این تعویض‌های پی‌درپی می‌توانست از بازیکنان جوان‌تر بهره بگیرد تا آنها را مورد ارزیابی قرار دهد. به هر صورت ترکمنستان تیمی نبود که نقاط ضعف و قوت تیم ما را مورد بررسی قرار دهد. قلعه‌نویی در این بازی باید به جوانان فرصت بیشتری می‌داد و به آنها اعتماد می‌کرد. زمانی که وارد تیم ملی شدم ۱۷ سال داشتم. امیدوارم تا جام جهانی خانه‌تکانی خوبی در تیم ملی صورت بگیرد.

او یکی از نقاط ضعف تیم‌ملی را دفاع چپ عنوان کرد و افزود: دفاع چپ تیم خیلی عجولانه رفتار و بی‌پروا بازی می‌کرد؛ در حالی که کادر فنی در این زمینه باید از نظر روحی روی تیم کار کنند تا پخته و با آرامش بازی کند.

عربشاهی در پایان افزود: درست است پنج گل زدیم اما ترکمنستان تیمی نبود که خود را با آن بسنجیم و در قد و قواره تیم ایران نبود. در حال حاضر تیم‌ملی از نظر کارهای تیمی و ترکیبی مشکل دارد و کادر فنی باید در این خصوص تلاش کند تا بازیکنان در اجرای کارهای ترکیبی و تیمی سریع‌تر عمل کنند تا زودتر به گل برسند و تنها امیدشان به سردار آزمون و مهدی طارمی نباشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *