ثبت ۳۴۷ هزار تخلف «سرعت غیرمجاز» در محورهای مواصلاتی تهران طی ۴ روز

دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ثبت ۳۴۷ هزار تخلف ناشی از سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی تهران گفت: بیشترین آمار تخلفات مربوط به محورهای قرچک به ری و تهران به ساوه است.

به گزارش سادس، ابوالفضل دربانی دبیر شورای ترافیک استان تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنین و مومنات و تبریک حلول عید نوروز، سال ۱۴۰۳، با اشاره به آمارهای تصادفات از ۲۴ تا ۲۸اسفندماه سال ۱۴۰۲ اظهارداشت:  با توجه به شروع طرح نوروزی ۱۴۰۳، از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ حجم تردد وسائل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تهران ۱۷میلیون و۴۹۹ هزار و ۱۲۸ تردد ثبت شده که نسبت به آمار مشابه در سال گذشته ۱۸درصد افزایش تردد داشتیم.

وی در ادامه به میزان تخلفات ثبت شده ناشی از سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اشاره و عنوان کرد: میزان تخلفات سرعت نیز ۳۴۷ هزار و ۶۲۵ مورد ثبت شده که رشد ۴۸درصدی را نسبت به مشابه زمانی سال گذشته شاهد هستیم. برای کنترل‌های عملیاتی در راستای کاهش سرعت در محور های مواصلاتی و جلوگیری از تخلفات بویژه تخلفات منجر به حادثه  به عوامل پلیس راه ها دستورات لازم داده شد تا بتوانیم این موضوعات را کنترل کنیم تا شاهد کنترل ثبت تخلفات غیرمجاز را باشیم.

دربانی با تاکید بر اهمیت کنترل سرعت از سوی رانندگان برای رقم زدن تعطیلات شاد بیان کرد: بالاترین سهم تخلف کنترل سرعت برای محور های قرچک به ری و  آزاد راه تهران به ساوه بود. از طرفی با توجه به آمار اعلام شده خوشبختانه تا پایان ۲۸ اسفندماه در حوزه برون شهری کاهش خوبی را شاهد بودیم اما متاسفانه یک تصادف منجر به فوت داشتیم.

 دبیر شورای ترافیک استان تهران در ادامه با اشاره به ثبت تخلفات در پلیس راه غرب تهران اذعان کرد: با وجود اعمال تمهیدات لازم در بخش پلیس راه غرب تهران  تاکنون ۴۸ فقره تصادف و ۷۸ مجروح  ثبت شده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۷درصد کاهش داشتیم.

 وی به دیگر آمارهای تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز اشاره و تاکید کرد:  در حوزه پلیس فاتب ۱۷ فقره  سرعت غیرمجاز و ۳۱ مجروح ثبت شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش و همچنین در فرماندهی پلیس راه شرق استان تهران ۲۳فقره تصادف ثبت شده که از این تعداد با ۳۹مجروح نسبت به مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش را داشتیم. 

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری تهران، دربانی در پایان با اشاره به اهمیت کنترل سرعت از سوی رانندگان وسایل نقلیه خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری رانندگان سفرهای ایمن و کنترلهای مضاعف را در راستای شاهد کاهش حوادث و سوانح رانندگی جرحی و فوتی شاهد باشیم تا در کنار خانواده هایمان شاد و ایمن زندگی کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *