شرایط ویژه در تیم‌ملی/ شانس در خانه مدافعان جوان ایران را زد

شرایط ویژه در تیم‌ملی/ شانس در خانه مدافعان جوان ایران را زد

۲ مدافع میانی تیم‌ملی شانس حضور در ترکیب ابتدایی ایران در دیدار فردا (پنجشنبه) مقابل ترکمنستان را دارند.

به گزارش سادس، تیم‌ملی فردا (پنجشنبه) در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی میزبان ترکمنستان است.

در فهرست بازیکنان دعوتی از سوی امیر قلعه‌نویی برای انجام دو دیدار با ترکمنستان، آغاز فاز نخست جوان‌گرایی در تیم‌ملی دیده می‌شود و آرشا شکوری (۱۷ ساله)، امین حزباوی (۲۰ ساله)، مهدی لیموچی (۲۴ ساله)، محمد قربانی (۲۲ ساله)، جواد آقایی‌پور (۲۴ ساله)، محمدرضا آزادی (۲۴ ساله) و سعید سحرخیزان (۲۰ ساله) نفرات جدیدی هستند که در مقایسه با جام ملت‌های آسیا – ۲۰۲۳ به جمع ملی‌پوشان اضافه شده‌اند.

البته باید دید دعوت از این بازیکنان جوان در نهایت به استفاده از آن‌ها در ترکیب تیم‌ملی منتهی می‌شود یا نه تا پس از آن بتوان درباره تحقق وعده جوان‌گرایی در تیم‌ملی تحلیل کرد اما در حال حاضر تیم‌ملی با شرایط ویژه‌ای مواجه است که می‌تواند اولین بازی ملی دو بازیکن جوان امیر قلعه‌نویی را به همراه داشته باشد.

تیم‌ملی در بازی فردا (پنجشنبه) مقابل ترکمنستان شجاع خلیل‌زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و از طرف دیگر محمدحسین کنعانی‌زادگان، دیگر مدافع فیکس تیم‌ملی هم با خطر محرومیت مواجه است. علاوه بر این مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی، دیگر دو مدافع میانی اصلی تیم‌ملی هم به دلیل مصدومیت در این اردو حضور ندارند.

تمامی این شرایط دست به دست هم داده است که حالا امین حزباوی و سامان فلاح بتوانند در حداقل یکی از دو دیدار مقابل ترکمنستان به میدان بروند و تجربه حضور در ترکیب ابتدایی تیم‌ملی بزرگسالان را داشته باشند. این شانس در شرایطی در خانه این دو مدافع جوان تیم‌ملی را زده است که به میدان رفتن یکی از آن‌ها در کنار کنعانی‌زادگان در بازی فردا و احتمالا شجاع خلیل‌زاده در بازی برگشت با ترکمنستان در تاریخ هفتم فروردین می‌تواند تلفیقی از تجربه و جوان‌گرایی را در قلب دفاعی تیم‌ملی ایجاد کند.

در هر صورت باید دید که امیر قلعه‌نویی فردا (پنجشنبه) در دیدار نسبتا آسان مقابل ترکمنستان تیمش را با چه میزان تغییر به میدان می‌فرستد. با این حال نباید فراموش کرد که ترکمنستان به نوعی گربه سیاه ایران به حساب می‌رود و تیم‌ملی تجربه ۲۲ سال نبردن این تیم را در کارنامه‌اش دارد؛ جایی که حد فاصل سال‌های ۷۲ تا ۹۴ ایران نتوانست در ۵ دیدار مقابل ترکمنستان به پیروزی برسد اما نهایتا این طلسم ۲۲ ساله توسط تیم کارلوس کی‌روش با پیروزی ۳ بر یک در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *