فداکاری بزرگ یک ژیمناست با زانوی شکسته!+فیلم

فداکاری بزرگ یک ژیمناست با زانوی شکسته!+فیلم

ورزشکار ژاپنی با فداکاری بزرگ خود توانست نقش موثری در پنجمین قهرمانی متوالی تیم ملی ژیمناستیک ژاپن در بازی‌های المپیک داشته باشد.

به گزارش سادس، بازی‌های المپیک پر از داستان‌های شگفت‌انگیز است. داستان‌هایی که می‌توانند عجیب، خنده‌دار، احساسی و غم‌انگیز باشند. این داستان مربوط به فوجیموتو یک ژیمناست ژاپنی است که با یک فداکاری بزرگ توانست کشورش را به مدال طلا برساند. 

ژاپن قدرت برتر در ژیمناستیک مردان بود و در چهار المپیک متوالی در رقابت‌ تیمی مدال طلا گرفته بود. ژاپن در بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال به دنبال گرفتن پنجمین مدال طلای تیمی بود و انتظارات از این تیم بالا بود. البته کار این تیم سخت بود چراکه تیم شوروی هم با قدرت وارد بازی‌ها شده بود و به دنبال طلای تیمی بود.

فداکاری بزرگ یک ژیمناست با زانوی شکسته! + فیلمفوجیموتو برای تمرین مقدماتی حرکات زمینی روی تشک رفت و در حین دویدن به طرز ناخوشایندی فرود آمد و کشکک زانویش شکست. این یک آسیب دردناک و طاقت‌فرسا بود و به نظر می‌رسید رویای او و شاید ژاپن بر باد رفته است. فوجیموتو ناگهان تصمیم گرفت در مورد مصدومیت خود به هم تیمی‌هایش چیزی نگوید و به تمرینات ادامه دهد.

این ورزشکار شجاع در مورد مصدومیتش توضیح داد: “من هوا را در داخل زانویم احساس کردم. اما سعی کردم نشان ندهم که آسیب دیده‌ام زیرا نمی‌خواستم داوران و بقیه بفهمند.”

فوجیموتو خرک حلقه را تکمیل کرد و امتیاز چشمگیر ۹.۵ را به دست آورد. اما سخت‌ترین لحظه هنوز فرا نرسیده بود. در حالی که تیمش بیش از یک امتیاز از تیم شوروی عقب بود، فوجیموتو به دار حلقه رفت و برای پیروزی ژاپن باید از ارتفاع ۲.۴ متری زمین فرود می‌آمد. او نمایش شگفت‌انگیزی ارائه کرد و با امتیاز ۹.۷ کار را به پایان رساند. او نه تنها  برای مدال طلا بر درد  خود غلبه کرده بود، بلکه بهترین عملکرد شخصی جدید را نشان داد.

 فوجیموتو پس از مسابقه لنگ لنگان به سمت صندلی رفت و ضربه ناشی از پرش، آسیب دیدگی زانویش را تشدید کرده بود. عملکرد فوجیموتو در آن روز ژاپن را برای پنجمین بار متوالی به جایگاه اول المپیک رساند.

 وقتی سال‌ها بعد از او پرسیدند که آیا او دوباره همین کار را خواهد کرد، پاسخ فوجیموتو ساده و قاطع بود. “نه، نمی‌خواهم.”

 فیلم رقابت ورزشکار ژاپنی در المپیک ۱۹۷۶

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *