باغ عروسک‌ها مهمان کودکان پایتخت

ویژه برنامه‌های نوروز و رمضان اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اعلام شد.

به گزارش سادس، امیری مدیرکل آموزش های شهروندی ویژه برنامه های این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان و آغاز سال نو تشریح شد. 

وی گفت: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن (ماه مبارک رمضان) و لزوم اجرای برنامه های خلاقانه در راستای احیای سنت‌های حسنه این دو مناسبت و همچنین ایجاد محیطی جذاب برای مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان، اداره کل آموزش‌های شهروندی همراستا با ویژه برنامه‌های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناسبت این ایام با عنوان «بهار قرآن_بهار ایران» برنامه‌هایی با نگاه آموزش مفاهیم شهروندی و با تأکید بر گروه مخاطب کودک و نوجوان پیش بینی و در قالب شیوه نامه اجرایی به مناطق ارسال کرده است.  

وی از تولید و انتشار و اکران ۱۷ پوستر با موضوع تأکید بر اخلاق مداری در ماه مبارک رمضان در قالب پویشی تحت عنوان «در سال نو و ماه مبارک رمضان حواسمان هست…» خبر داد و افزود: موشن گرافی با موضوع آنچه روزه اولی ها باید بدانند و چند پوستر در خصوص تقارن آئین‌های نوروزی با ماه مبارک به منظور انتشار در شبکه های اجتماعی تولید شده است. 

وی گفت: نشریه تعاملی قنوت غنچه‌ها نیز یک مجله آموزشی_هنری ویژه کودکان مقطع ابتدایی است که در تیراژ انبوه به چاپ رسیده و در ایام نوروز در مساجد؛ بوستان‌ها و ایستگاه‌های فرهنگی شهرداری توزیع خواهدشد.

امیری در ادامه با تأکید بر توجه به گروه مخاطب کودک و نوجوان در پیش‌بینی برنامه ها؛ از برپایی ایستگاه های خدماتی آموزشی شهرداری تهران ویژه مسافرین نوروزی با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و ستاد گردشگری شهرداری تهران و حوزه خدمات شهری و پیشگیری و مدیریت بحران در مبادی ورودی شهر تهران در مناطق ۱۵،۱۹،۲۱و ۲۲ خبر داد و گفت: برپایی‌ایستگاه‌های مادرو کودک و ارائه محصولات آموزش شهروندی به کودکان، ازجمله فعالیت این ایستگاه‌ها خواهد بود.

 باغ عروسک‌ها، یکی دیگر از برنامه های جذابی بود که امیری به آن پرداخت و تاکید کرد: این برنامه با مشارکت حوزه هنری کودک و نوجوان، از ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین در بوستان‌های مناطق منتخب شهر تهران درقالب نمایش میدانی و آموزش مفاهیم شهروندی ویژه کودکان با حضور شخصیت های عروسکی سینمای ایران قبل و بعد از افطار برگزار خواهد شد. 

 مدیرکل آموزش‌های شهروندی در ادامه از برپایی جشن ویژه پسران روزه اولی در دهه آخر ماه مبارک رمضان مقارن با۱۴ لغایت۲۱ فروردین۱۴۰۳ خبر داد. 

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، وی یکی دیگر از برنامه ها را ایستگاه‌های راز و نیاز با عنوان قنوت غنچه‌ها معرفی کرد و گفت: باتوجه به حضور کودکان در کنار والدین در مراسم شب‌های پرفیض قدر و با هدف آرامش خانواده‌ها و همچنین بهره‌مندی معنوی کودکان، ایستگاه های راز و نیاز با رویکرد مذهبی و آموزشی با عنوان قنوت غنچه ها برای کودکان در مساجد، هیأت ها و اماکن مذهبی شاخص منطقه برپا خواهد شد.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *