برگزاری آزمون سنجش شایستگی حرفه‌ای هنرجویان ۲۳ رشته

مدیرکل دفتربرنامه ریزی و تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش از برگزاری آزمون سنجش شایستگی حرفه‌ای (قضاوت موقعیتی) هنرجویان 23 رشته شاخه فنی و حرفه‌ای در چهار زمینه صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی با همکاری معاونت آموزش متوسطه و دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش سادس، حسن آقابابایی اظهارکرد: این آزمون روزهای ۲۰ و ۲۲ اسفند ماه سال جاری به صورت برخط و بر بستر سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان LTMS برگزار شد و حدود ۳۰۰۰ هنرجوی داوطلب و علاقه مند در سراسر کشور در این آزمون  ثبت نام  و یا  آزمون دادند.  آزمون مابقی رشته‌های دیگر این شاخه  نیز اوایل سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتربرنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی فنی و حرفه‌ای و کاردانش افزود: آزمون‌های شایستگی حرفه‌ای (قضاوت موقعیتی) بر اساس تحلیل پیامدهای شایستگی‌ها در دنیای کار و استانداردهای حرفه‌ای در چارچوب مفهومی رویکرد سنجش مبتنی برعملکرد طراحی می شوند و به منظور اصلاح و بهبود برنامه‌های درسی و ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای از هنرجویان داوطلب در پایه دوازدهم رشته‌های تحصیلی شاخه فنی و حرفه‌ای، به عمل آمد.

آقابابایی ادامه داد: سوال‌های آزمون شایستگی حرفه‌ای از نوع کتبی- عملکردی با استفاده از ابزار سنجش چهار گزینه‌ای و بر اساس نتایج عملکرد فرد حرفه‌ای در دنیای واقعی کار توسط اعضای شورای برنامه‌ریزی و تالیف رشته طراحی شدند. این سوال‌ها بر اساس یک پروژه که دارای شرح فنی است تدوین شدند و  طراحی پاسخ‌های درست و انحرافی از تحلیل اشتباهات رایج غیرحرفه‌ای‌ها در موقعیت‌های دنیای کار حاصل می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *