وظیفه داریم در خصوص زنان غزه اقدامی جدی داشته باشیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به جنایات اخیر اسراییل در نسل‌کشی مردم بی‌گناه غزه گفت: ما وظیفه داریم در خصوص زنان غزه اقدامی جدی داشته باشیم.

به گزارش سادس، دکتر خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل با خانم ماهی نور اوزدمیر گوکتاش، وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه، دیدار و گفتگو کرد و در ابتدا راهیابی ایشان به کابینه وزرای ترکیه را تبریک گفت‌ و در ادامه افزود: از مواضع شما در زمینه خانواده و حمایت از شکل طبیعی آن تشکر می‌کنم. همانطور که مطلع هستید بحث خانواده از جانب برخی کشورها در معرض تهدید قرار دارد و کشورهای دوستدار خانواده، بخصوص کشورهای اسلامی باید موضع مشترک خود نسبت به آن را اعلام‌ کنند.
 

وی با اشاره به جنایات اخیر اسراییل در نسل‌کشی مردم بی‌گناه غزه گفت: ما وظیفه داریم در خصوص زنان غزه اقدامی جدی داشته باشیم. خاطره اقدام شما در ارسال کشتی حامل کمک به غزه در خاطرها خواهد ماند. امیدوارم کشورها، خصوصا کشورهای اسلامی، در اقدامی هماهنگ به شرایط بغرنج مردم غزه پایان دهند.

 خانم گوکتاش نیز ضمن تایید مواضع دکتر خزعلی، دو کشور همسایه را دارای علقه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی دانست و از ایران به دلیل حمایت‌های بی دریغ در زمان زلزله ترکیه بسیار سپاسگزاری کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تهدیدها که چالش‌های پیش رو در منطقه، تقویت روابط فی مابین کشورها بسیار حائز اهمیت است.

 وی افزود: ماه گذشته میزبان رییس جمهور ایران بودیم و تمایل داریم اینگونه ملاقات‌های سطح عالی موجبات تقویت ارتباط آتی را فراهم کند.

 وزیر ترکیه در خصوص مساله خانواده گفت: موضوع خانواده بسیار حائز اهمیت است و کیان خانواده سنتی در معرض خطر قرار دارد. لذا اردوغان، رییس جمهور ترکیه، در سپتامبر سال گذشته در مجمع سازمان ملل، در خصوص لزوم‌حمایت از خانواده در حضور همگان ایراد سخنرانی کرد. جنسیت در ترکیه فقط شامل مرد و زن است و خانواده‌های طبیعی حاصل از ازدواج زن و مرد به رسمیت شناخته می‌شوند.

 وی ضمن حمایت از مردم غزه تصریح کرد: غزه و فلسطین برای ما مقدس است؛ سالها پیش در کنار آنها ایستادیم و اکنون نیز کنارشان هستیم و با همین رویکرد کمکهای بشر دوستانه را از طریق مصر به آنان ارسال کردیم.

 طرفین‌ نسبت به عملیاتی ‌سازی تفاهمنامه‌ دوجانبه تاکید کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *