دعوت خزعلی از دولت قطر برای پیوستن به ایده «جنبش تعهد به خانواده»

 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد که با همکاری گسترده کشورهای مسلمان، آتش بس فوری در غزه برقرار شود و امکان دسترسی مردم به کمکهای بشردوستانه فراهم شود.

به گزارش سادس، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در حاشیه نشست ۶۸ کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل با مریم بنت علی بن‌ناصر المسند وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر دیدار و از مواضع دولت قطر در حمایت از مردم مظلوم غزه قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همکاری گسترده کشورهای مسلمان، آتش بس فوری در غزه برقرار شود و امکان دسترسی مردم به کمکهای بشردوستانه فراهم شود.

 وی با اشاره به ایده «جنبش تعهد به خانواده» که توسط رییس جمهور کشورمان در نشست هفتاد و هشتم مجمع عمومی ملل متحد طرح شد، از دولت قطر دعوت کرد برای احیا و ترویج ارزش‌های خانواده طبیعی و فطری به این جنبش بپیوندند.

خانم بن‌ناصر المسند ضمن ابراز خرسندی از دیدار با معاون رییس جمهور کشورمان ابراز امیدواری کرد: همکاری پایدار و گسترده در موضوعات مرتبط با زنان و خانواده بین دو کشور برقرار گردد.

 وی اذعان کرد: کشورهای اسلامی و بسیاری از کشورهای غیر مسلمان، در موضوع صیانت از خانواده همسو هستند.

 وزیر قطری افزود: منشور ارزشهای خانواده بدین منظور در وزارت توسعه اجتماعی و خانواده تنظیم شده و توسط تعداد زیادی از کشورهای آسیایی امضا شده است.

 معاون رئیس‌جمهور کشورمان، ضمن تقدیر از وزیر خانواده قطر، از تدوین سند خانواده در معاونت زنان ایران خبر داد و پیشنهاد بررسی اسناد دو کشور برای رسیدن به سند مشترک خانواده را ارائه نمود که مورد موافقت و استقبال طرف قطری قرار گرفت.

 در ادامه این نشست دکتر خزعلی بحران جنسیت و شناخت انحرافی از هویت جنسی را از فجایع انسانی پیش روی نسل بشریت در جهان خواند و نگرانی خود را از تهدید جدی دامن‌گیر نهاد خانواده که منافع کودکان، زنان و سلامت جوامع را بخاطر انداخته است، ابراز داشت.

 وی همچنین بر موضوع اشتغال، کارآفرینی و اقتصاد برای بسط تعاملات و تبادلات تجاری بین زنان دو کشور تاکید کرد که مورد استقبال طرف قطری نیز قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *