تاکید استاندار تهران بر رصد بازار و صیانت از اموال مردم در تعطیلات نوروزی

استاندار تهران در جلسه ستاد سفرهای نوروزی با فرمانداران و شهرداران استان تهران، بر رصد دقیق بازار، قیمت ها، صیانت از اموال و دارایی‌های مردم و ساخت و ساز غیرمجاز در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش سادس، علیرضا فخاری استاندار تهران صبح یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان تهران با تأکید بر بهسازی، ترمیم و ایمن سازی معابر برون شهری، از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خواست تا به منظور رفاه حال مسافران و جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است به دلیل نابسامانی وضعیت جاده ها برای مسافران بوجود بیاید، نسبت به مرمت محور های برون شهری اقدام‌ نماید.

در معابر ورودی و خروجی تهران اطلاعات مورد نیاز مسافران در اختیار آنها قرار گیرد

رییس ستاد تسهیلات سفر استان، قرار گیری استان در مسیر عبور مسافران و انتخاب آن به عنوان مقصد سفر برای برخی دیگر از مسافران را نکته قابل توجهی دانست و اظهارداشت: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا در معابر ورودی و خروجی تهران اطلاعات مورد نیاز مسافران در اختیار آنها قرار گرفته و بدانند برای دریافت هرگونه خدمات به کجا مراجعه نموده یا چه اقدامی نمایند.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با عید نوروز ، بر لزوم مشاهده و لمس آثار ماه مبارک رمضان در سطح استان تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات‌ به مسافرین باید به گونه ای باشد تا ضمن حفظ حرمت این ماه، مسافرین نیز بتوانند از خدمات مورد نیاز خود بهره لازم را ببرند.

فخاری رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین راهی را بسیار حائز اهمیت دانست و از فرمانداران و دستگاه های ذیربط خواست تا به منظور رفاه حال مسافران نسبت به ساماندهی سرویس های بهداشتی بین راهی اقدام نمایند. 

مردم باید بتوانند از خدمات مربوط به زیست شبانه بهره‌مند شوند 

استاندار تهران ایام نوروز و افزایش اوقات فراغت مردم و همچنین تمایل مردم به گذران این‌ اوقات در فاصله زمانی بین افطار تا سحر را قابل توجه خواند و افزود: باید پیش بینی های لازم در این خصوص اندیشیده شده تا مردم بتوانند از خدمات مربوط به زیست شبانه بهره مند گردند.

وی اساسی ترین اقدام این ایام را کنترل قیمت‌ها در بخش‌های مختلف عنوان کرد و از ادارات صمت و جهاد کشاورزی خواست تا اقدامات لازم را در این خصوص صورت داده و نظارت ها را از همین امروز آغاز نمایند.

وظیفه سنگین مجموعه فراجا و هلال احمر در ایام نوروز

فخاری با اشاره به وظیفه سنگین مجموعه فراجا و هلال احمر در ایام نوروز، برگزاری مانورهای امداد ونجات‌را در روزهای باقی مانده تا عید مفید وضروری دانست و گفت: با توجه به محدودیت های موجود در حوزه بیمارستان های تروما، استفاده از امداد هوایی در این ایام اقدامی کاربردی است. 

لزوم استقرار بالگرد در معابر ورودی و خروجی تهران و احداث بیمارستان‌های صحرایی

استاندار تهران همچنین خواستار استقرار بالگرد در معابر ورودی و خروجی تهران و احداث بیمارستان‌های صحرایی با کمک نیروهای مسلح به منظور ارائه خدمات اورژانسی شد. 

وی با حائز اهمیت خواندن توجه به سیستم حمل و نقل عمومی در تمامی حوزه ها، آثار وضعی هرگونه اخلال در جابجایی مسافرین را متوجه مجموعه مدیریتی استان دانست و از ادارات و دستگاه های خدمت رسان این حوزه در بخش های مختلف هوایی، ریلی و جاده‌ای خواست تا با تمام توان و ظرفیت خود و با قیمت مناسب نسبت به جابجایی و انتقال مسافرین اقدام‌ نمایند.

لزوم جلوگیری از استقرار بساط گستران در حاشیه خیابان های تهران 

فخاری از فرمانداران و شهرداران استان خواست تا ضمن نظارت بر قیمت ها در محدوده قانونی شهر، محدودیت های ترافیکی ویژه ای را در مسیرهای اصلی شهرهای فاقد کمربندی اعمال نموده و از استقرار بساط گستران در حاشیه خیابان ها جلوگیری نمایند.

لزوم نظارت بر ساخت ساز غیر مجاز در ایام نوروز 

استاندار تهران همچنین نظارت بر ساخت ساز غیر مجاز در این ایام را توسط فرمانداران، بخشداران و شهرداران الزامی دانست.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی با تأکید بر صیانت از اموال و دارایی‌های مردمی که در ایام نوروز به سفر رفته‌اند، از مجموعه فراجا خواست تا با استفاده از تجربیات گذشته و ‌گشت های خیابانی، تمهیدات لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *