اورسجی: در فینال هانگژو اتفاق نادر رخ داد/ از مربی خارجی استفاده نمی‌کنم

اورسجی: در فینال هانگژو اتفاق نادر رخ داد/ از مربی خارجی استفاده نمی‌کنم

نشست خبری رئیس فدراسیون کبدی برگزار شد.

به گزارش سادس، عباس اورسجی رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا در نشست خبری خود که امروز شنبه ۱۹ اسفند برگزار شد، اظهار کرد: به شخصه به شدت نگران توسعه این رشته خصوصا در خارج از آسیا هستم. برنامه داریم با ایجاد فدراسیون غرب آسیا و غرب میانه این رشته را در آسیا توسعه دهیم. البته در آسیا مشکل زیادی نداریم و مشکل اصلی توسعه این رشته در خارج از آسیا است. این رشته پیشتر در هند رشد داشت ولی با دیپلماسی و میزبانی‌هایی که داشتیم نشان دادیم که می‌توانیم صاحب کرسی و مدال شویم.

او ادامه داد: برای هدفمند شدن یک ساختار، داشتن اساسنامه لازم است. اولین اقدام بعد از اینکه به عنوان ریاست فدراسیون آسیا انتخاب شدم، ویرایش اساسنامه بود. در آسیا هم قرار است این اتفاق بیفتد و در ماه آینده شاید اساسنامه تصویب شود. یکی از اقدامات دیگر که در دل اساسنامه فدراسیون آسیا دیدیم ۱۶ کمیته‌ را ایجاد خواهیم کرد و در آن از نیروهای ایرانی استفاده می‌کنیم. 

وی در ادامه در خصوص اختتامیه لیگ ستارگان جهان گفت: ما سهم به سزایی را در لیگ هندوستان داریم و بیشترین لژیونر را داریم. جلسه ای آنجا برگزار شد و با تقویم آماده به آنجا رفتم. چالش‌ها و تهدیدهایی که وجود دارد را مطرح کردم و به دنبال این بودم که با تقویم ورزشی ثابت به کنفدراسیون آسیا و جهان ساختار بدهیم. پشتوانه تیم ملی در هر کشور جوانان هستند و باید در این رده‌ها برنامه‌ریزی داشته باشد. هندوستان را مجاب کردیم که مسابقات دختران را میزبانی کند. رییس فدراسیون هندوستان استقبال کرد و قرار است اولین دوره در سال آینده برگزار شود. 

وی افزود: قرار شد که تاریخ برگزاری لیگ ستارگان کبدی در تاریخ مشخصی برگزار شود مگر اینکه به خاطر یک رویداد یا اتفاق مهم تغییر کند. در بحث بزرگسالان هم مقصر شد که یک سال مسابقات قهرمانی جهان زنان و سال بعد قهرمانی جهان مردان برگزار شود.

اورسجی گفت: در بخش بین‌الملل به ثبات اداری نرسیده‌ایم. شاید ۶ ماه دیگر نیاز باشد که شکل و شمایل خود را بگیرد. اولین دوره مسابقات قهرمانی اروپا و آفریقا قرار است سال آینده برگزار شود. این‌ها خیلی مهم و ارزشمند است چون سال ۲۰۲۴ می‌تواند اوج برنامه ریزی کبدی در سطح بین‌المللی باشد.

رئیس کنفدراسیون آسیا در ادامه افزود: هم در کنفدراسیون آسیا و هم فدراسیون جهانی به دنبال این هستیم که از نیروهای داخلی استفاده کنیم. نه به این خاطر که قدرت دست ما است اما با ارتباط خوبی که با رئیس فدراسیون جهانی داریم. مناف هاشمی را به عنوان نایب رئیس معرفی کردیم و در نهایت مناف هاشمی به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی کبدی انتخاب شد. 

وی افزود: اولین مسابقات سیزم دانشجویان جهان این رشته قرار است در بابلسر برگزار شود که کشورهای کامرون، پاکستان، هند، سریلانکا و بنگلادش حضورشان را قطعی اعلام کرده‌اند. مصر و کنیا نیز شفاهی اعلام حضور کردند. احتمالا ۱۰ کشور حضور پیدا کنند. 

وی در خصوص اتفاقات فینال بازی‌های آسیایی و شکست ایران از هند در بازی جنجالی گفت: ما در فینال خیلی خوب بازی کردیم. ما مدال نقره را نقره ندیدیم آن را طلا دیدیم. در فینال بازی‌های لیگ ستارگان که در خود هندوستان برگزار می‌شود مدافع ۲۲ ساله ایرانی به عنوان بهترین انتخاب شد. این نشان می‌دهد که ما در این رشته در کجاییم. اتفاق هانگژو ما را مجبور کرد که دوره بین‌المللی را برگزار کنیم و در پایان کتاب جامع با مرجعیت ایران نوشته شود و از آن استفاده شود. شاید در یک مسابقه دیگری هم در مسابقات از این اتفاقات نادر رخ دهد. اتفاق عجیبی بود که تا حالا رخ نداده بود و داور نمی‌دانست باید چند امتیاز بدهد. 

او گفت: در اساسنامه آمده که اگر نتیجه برابر شد با سکه قهرمان مشخص شود. ما پیشنهاد دادیم که اگر دو تیم به تساوی رسیدند به هر دو تیم مدال طلا داده شود. چرا باید زحمت دو تیم با سکه مشخص شود. ناعادلانه خواهد بود. باید ببینیم چه خواهد شد. ممکن است هر ۱۰ سال یکبار اتفاق بیفتد اما سکه هم ناعادلانه است. 

اورسجی در خصوص هیات رئیسه جهانی و آسیا افزود: سعی شده در هر قاره نماینده داشته باشیم خود هندوستان سهم بیشتری در هیات رییسه دارد و ۴ نماینده داشت. از ایران هم دو نفر من و مناف هاشمی هستیم. در آسیا هم به جز من یک ایرانی داریم و دو عضو خالی داریم و دنبال این هستم افرادی بیاورم که برای گرفتن اسپانسر کمک کننده باشند.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در تیم ملی و اعتراض به سرمربی گفت: رشته ما رکوردگیری ندارد و مثل ۹۰ درصد رشته‌های دیگر نیستیم. هر کسی می‌تواند مدعی باشد که می‌تواند بین نفرات نهایی باشد. با طرح یک سوال این پاسخ را می‌دهم چرا کشورها مربیان را تغییر می‌دهند چون استراتژی‌ها متفاوت است‌. صرفا به این دلیل که سبک های مدیریتی متفاوتی دارند تغییر می‌کنند. شاید بهترین‌ترین مربی نتواند در یک کشوری فعالیت کند.

رئیس فدراسیون کبدی افزود: من به عنوان نفر اول که باید پاسخگوی انتقادات باشد می‌گویم باید به سرمربی استقلال داد اما موافق نیستم که استقلال بدهیم هر کاری که می‌خواهد بکند. کمیته‌ فنی داریم و باید سرمربی دلایل حذف یا دعوت بازیکنان را گزارش دهد. مربی براساس استراتژی خود و یا با نظر کمیته‌ فنی خواسته که ۸۰ درصد جوانان را به این مسابقات اعزام کند و شاید فکر می‌کرد که با آنها موفق می‌شود. سن در میزان فعالیت، آموزش و .. تاثیر دارد و شاید با گرفتن فینال اشباع هم شده باشند. بحث دیگری هم که بی‌علت نبود و شاید ادامه دار هم باشد وجود لیگ ستارگان است. هیچ فردی از پول بدش نمی‌آید. قطعا ورزشکاری که در تیم ملی است شانس بیشتری در لیگ ستارگان دارد. بازیکن فکر می‌کند که هم تیم ملی و هم ستارگان را از دست داده است. شاید فردی هم محق باشد اما مربی تیم ورزشی می‌چیند، بازی انفرادی نیست. گاهی یک مربی بهترین بازیکن را به این دلیل که انسجام در تیم ملی با بازیکنان نداشته باشد را کنار گذاشته است.

اورسجی گفت: همدلی و اتحاد بالاترین نقطه و استراتژی یک مربی است. نه تنها مازندرانی بلکه مربیان دیگر هم این استراتژی را خواهند داشت.

او در پاسخ به این سوال که اقدامات سرمربی در انتخاب نفرات جوانان را تایید می‌کنید یاخیر، گفت: در یکی دو مورد از بازیکنان به عنوان کارشناس می‌گویم از افراد دیگری استفاده می‌کردم. شاید از با تجربه‌ها استفاده می‌کردم. شاید اگر فرد دیگری سرمربی می‌شد ترکیب تیم ملی تغییر می‌کرد. شاید اگر بزرگسالان را می‌بردیم با ۱۰ اختلاف می‌باختیم.

او در پاسخ به این سوال که مازندرانی به عنوان سرمربی می‌ماند یا تغییر می‌کند، گفت: مازندرانی سرمایه کبدی است و نباید این افراد را کنار بگذاریم. دلیل نیست که چون طلا نگرفتیم او را کنار بگذاریم. ما سبک‌های مختلفی داریم و شاید در ساحلی یا به عنوان کارشناس خبره و .. استفاده کنیم. سالیان سال مربی تیم ملی و استانی بوده و نمی‌شود او را به راحتی کنار گذاشت. می‌توانیم از گزینه‌های دیگر استفاده کنیم. به هیچ عنوان تا زمانی که در فدراسیون هستم از مربی خارجی استفاده نمی‌کنم. مربیان داخلی به فهم و شعوری رسیدند که می‌توان به آنها اعتماد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *