قهرمانی اسماعیلی و کاویانی‌نژاد در جام وهبی امره/ شکست ده‌بزرگی مقابل قهرمان جهان

قهرمانی اسماعیلی و کاویانی‌نژاد در جام وهبی امره/ شکست ده‌بزرگی مقابل قهرمان جهان

نمایندگان اوزان ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران،‌ عنوان قهرمانی جام وهبی امره را از آن خود کردند.

به گزارش سادس، در ادامه رقابت های روز پایانی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه، امیررضا ده‌بزرگی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۷ بر یک مرت ایلبارس از ترکیه را شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نیهاد و گولوزاده از آذربایجان با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل مصطفی ساگلام از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. ده‌بزرگی در دیدار نهایی برابر ژولامان شارشنبکوف دارنده ۳ مدال طلا و یک نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آلان ویسایتوف از روسیه گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ تینار شارشنبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. اسماعیلی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر ماکسیم نهودا از بلاروس را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ دیگو چخیکوادزه از گرجستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. اسماعیلی در دیدار نهایی در حالیکه یک بر صفر از بخشیلف از ازبکستان پیش بود، حریف ازبکستانی به دلیل مصدومیت کشتی را ادامه نداد تا اسماعیلی صاحب مدال طلا شود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور اول با نتیجه ۲ بر یک مهمت داش دمیر از ترکیه را با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ امیر عبدی دیگر نماینده ایران در این وزن را شکست داد. کاویانی نژاد در سومین مبارزه برابر محمدرضا مختاری دیگر نماینده ایران در این وزن با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد اما با توجه به دیسکالفه شدن محمدرضا مختاری و حریف ترکیه ای در مرحله نیمه نهایی این مسابقات به دلیل درگیری، کاویانی‌نژاد و کشتی گیر قزاقستان، به عنوان دو بازنده مختاری و کشتی گیر ترکیه به نیمه نهایی رفتند که کاویانی‌نژاد با نتیجه یک بر یک به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی‌نژاد در دیدار پایانی نیز با نتیجه ۵ بر صفر مقابل علی اسکو دیگر نماینده ایران به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.
امیر عبدی دیگر نماینده ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور اول، مقابل امین کاویانی‌نژاد دیگر نماینده ایران با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد و به گروه بازنده ها رفت.  عبدی در گروه بازنده ها مقابل دستدمیر از ترکیه با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در رده بندی نیز با نتیجه ۳ بر ۲ دلشاد امانگلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *