درنظر گرفتن بودجه برای تهیه ۱۰۰ هزار پابند الکترونیکی

سادس/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام‌کرد: بودجه تهیه ۱۰۰ هزار پابند الکترونیکی درنظر گرفته شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابائی پنجشنبه ۱۷ اسفند در مراسم تکریم و معارفه دادستان همدان، با بیان اینکه بودجه قابل توجهی برای قوه قضائیه و بخش فرهنگی در برنامه هفتم توسعه درنظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در این دو بخش بودجه قابل توجهی در راستای عدالت‌محوری در جامعه درنظر گرفته شد به طوری که برای حوزه فرهنگی بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بودجه تهیه ۱۰۰ هزار پابند الکترونیکی درنظر گرفته شده است، تأکید کرد: برای افرادی که جرمی غیرعمد مرتکب شده‌اند یا به هر علتی در زندان هستند، اما برای جامعه و دولت مضر نیستند و خلل در نظام ایجاد نمی‌کنند پابند الکترونیک درنظر گرفته شده تا به زندان نیفتند و در کنار خانواده خود بمانند تا آسیب کمتری به جامعه وارد شود و مدت جرم خود را نیز سپری کنند.

حاجی‌بابائی اظهار کرد: در قوه قضائیه ضمن افزایش کیفیت کارها باید شرایط افزایش تعداد قضات برای حل سریع‌تر مسائل مردم مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: هم چنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای دیه افراد نیازمند در بودجه در نظر گرفته شده است و بودجه سال آینده دو قله دارد چراکه از نظر رسیدگی به قوه قضائیه برای خدمت‌ بهتر به مردم اعتبار مناسبی در نظر گرفتیم، به طوری که بودجه باید مردم‌محور باشد تا شاهد تحقق عدالت بیشتر در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *