استقلال ‌خوزستان‌ چگونه می‌تواند دروازه تیم نکونام را باز کند؟ 

استقلال ‌خوزستان‌ چگونه می‌تواند دروازه تیم نکونام را باز کند؟ 

سادس/خوزستان یک کارشناس فوتبال به ارزیابی دیدار پیش روی استقلال خوزستان در هفته نوزدهم مقابل استقلال تهران پرداخت.

محمدعلی چابک در گفت و گو با سادس، با اشاره به تقابل دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران، اظهارکرد: مدل بازی استقلال تهران، ۳،۵،۲ است. استقلال تیمی است که انسجام و اقتدار خود را کماکان در صدر جدول با ۳۹ امتیاز حفظ کرده و در بازی اهواز نیز به دنبال تثبیت صدر نشینی خود هستند. این تیم فرایند بیلد آپ را از عقب زمین همراه با سرعت انتقال توپ به صورت بازی در عرض به فضاهای کناری و انجام حرکات ترکیبی و تشکیل مثلث ها در نیم فضا با پاس‌های در عمق، در عرض، بلند، کات بک در باکس و پا به توپ از جناح راست به محوطه جریمه حریف را در برنامه دارد. 

وی افزود: نماینده تهران، پرس از بالاترین نقاط یک سوم دفاعی حریفان را اجرا و فرایند تعادل در خط دفاع، هافبک و تهاجم را به نسبت دیگر تیم های لیگ برتری را دارد. علاوه بر موضوعات اعلامی استقلال از جناح چپ حریفان با حرکات ترکیبی و پا به توپ در عرض خط انتهایی یک سوم دفاعی حرکت و فرایند شوت زنی را اجرا می کند. اصولا فرایند شوت به صورت کلی از پشت محوطه جریمه در تفکر این تیم. است. 

این کارشناس در ارزیابی از استقلال خوزستان، گفت: این تیم در بعد فیزیکال یکی از تیم های خوب لیگ بوده و در نیم فصل دوم تقویت شده است. پوشش و مراقبت جدی از  تیر دوم و اول، تسلط مطلق بر توپ های سوم، یارگیری فشرده در یک سوم دفاعی و تخریب توپ و مجددا یارگیری و پر تعداد در یک سوم میانی و نیز پوشش و حمایت در نیم فضاهای کناری حداکثر حدفاصل خط ابتدایی و انتهایی یک سوم میانی را هم باید در برنامه داشته باشد.

چابک بیان کرد: استقلال خوزستان با این دو مدل یا ۵،۴،۱ یا ۴ ۴، پا به میدان می گذارد. این تیم ضدحمله را در برنامه دارد که نیازمند این فرایند سرعت بدون توپ و انتقال سریع و اضافه شدن بازیکنان با تعداد بیشتر و حتی حمایت جدی بازیکن پست ۶ است. 

وی افزود: استقلال خوزستان از عمق دفاع و ارسال پاس به فضای پشت مدافعان بروی زمین حتی ارسال بلند به محوطه جریمه و شروع های مجدد می تواند به گل برسد. پاس های کوتاه در این بازی با هدف گلزنی درصد پایینی دارد. تیم تحت رهبری آقای موسوی باید ویرایش جدی در حفره‌های ما بین مدافعان خطی خود انجام دهد. استقلال خوزستان تمرکز، پرس از خط یک سوم میانی و فرایند کانتر پرس همراه با آرایش تیمی در زمان‌هایی که توپ را از دست می دهد با حداکثر زیر ۶ ثانیه در برنامه خود داشته باشد. 

این کارشناس فوتبال عنوان کرد: نماینده خوزستان در نیم فصل اول ثابت کرده بود که توان مقابله با تیم های بزرگ را دارد و البته یکی از فرایندهای مهم در بازی با استقلال تهران، حمایت هواداران از تیم استقلال خوزستان است. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *