ایجاد نگرش محیط زیستی در جامعه یکی از ارکان توسعه است

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در آیین روز درختکاری و آموزش همگانی محیط زیست گفت: ایجاد نگاه و نگرش محیط زیستی در اقشار مردم و مشارکت مردمی یکی از ارکان اصلی توسعه است.

به گزارش سادس حلیاسادات حسینی امروز درآیین درختکاری و رونمایی از روز آموزش همگانی حفظ محیط زیست که با حضور فعالان محیط زیست مناطق ۲۲ گانه در برج فرهنگی طغرل برگزار شد، با اشاره به نامگذاری و ثبت آموزش همگانی در تقویم ملی، به اهمیت و تاثیر گذاری نقش و مشارکت شهروندان در فعالیتهای زیست محیطی اشاره کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این رویداد فرهنگی گفت: زمانی که رکن اساسی حفظ محیط زیست، آموزش و مشارکت مردمی و توانمند سازی شهروندان است، قطعا اختصاص یک روز ویژه در تقویم برای شما فعالان محیط زیست بسیار ارزشمند است.

وی همچنین موضوع آموزش و توانمند سازی شهروندان و ایجاد نگاه و نگرش محیط زیستی در اقشار مردم را یکی از ارکان اصلی تحقق و توسعه پایدار دانست و گفت: بی شک اقدامات محیط زیستی که از بدنه مردمی صورت می‌گیرد اثر بخش‌تر بوده است. شما به عنوان سفیران محیط زیست باید نقش آفرینی موثری در انتقال اقدامات داشته باشید.

به گزارش‌ روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران حسینی در پایان به معضلات و آلودگی‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت : در تمام اتفاقاتی که منجر به آلودگی محیط زیست می‌شود یک پای ثابت آن انسان ها هستند. برای ایجاد هر پروژه محیط زیستی هم ارزیابی توان اکولوژیک مهم است و هم ارزیابی اثرات محیط زیستی چراکه هر پروژه ای می‌بایست به لحاظ اکولوژیکی و اکوسیستمی بررسی شود تا کمترین میزان آلودگی را وارد محیط زیست کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *