بازی‌های المپیک در «لوور»

بازی‌های المپیک در «لوور»

موزه «لوور»‌ در آستانه برگزاری بازی‌های المپیک در فرانسه،‌ میزبان نمایشگاهی با موضوع تاریخچه بازی‌های المپیک خواهد بود.

به گزارش سادس، موزه «لوور»‌ در پاریس از ۲۴ آوریل میزبان «المپیسم:‌ ابداع امروزی، میراث باستانی»،‌ نمایشگاهی درباره تاریخچه بازی‌های المپیک و تفاوت‌های آن از دوران باستان تا به امروز خواهد بود.

این نمایشگاه درحالی ترتیب داده شده است که «پاریس»‌ برای سومین‌بار آماده میزبانی از بازی‌های المپیک می‌شود. این شهر آخرین‌بار حدود یک قرن قبل و در سال ۱۹۲۴ میلادی میزبان این بازی‌ها بود.

نمایشگاه پیش ‌روی «لوور» به تاریخچه و زمینه سیاسی می‌پردازد که نخستین بازی‌های المپیک امروزی را در سال ۱۸۹۶ میلادی به وجود آورد و نشان می‌دهد که چگونه برگزارکنندگان آن به دنبال بازسازی مسابقات بازی‌های یونان باستان بودند. از جمله افرادی که به آن‌ها پرداخته می‌شود، به «پیر دو کوبرتن»، «پدر بازی‌های المپیک مدرن»‌ و «دمتریوس ویکلاس» نخستین رئیس کمیته بین‌المللی المپیک می‌توان اشاره کرد.

یکی از اشیاء‌ حاضر در این نمایشگاه نخستین جام المپیک خواهد بود. این جام به «اسپریدون لوئیس»،  یک دونده ماراتن اهل یونان اهدا شد. این جام که «جام برئال»‌ نام دارد،‌ پیش از این هرگز در پاریس به نمایش گذاشته نشده بود.

اشیاء‌ ارائه‌شده در این نمایشگاه به تمبرهای یادبود محدود نمی‌شود و ظروف باستانی و مجسمه‌های تصویرگر دوندگان، کشتی‌گیران و پرتاب‌کنندگان دیسک نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *