انتقال ۱۴۰ میلیون لیتر پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه در شبانه روز

سادس/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۰ میلیون لیتر پساب تصفیه شده در شبانه روز از طریق خط انتقال ۱۲ کیلومتری وارد دریاچه ارومیه می شود.

محمد اشرفی امروز ۱۵ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  با بیان اینکه آب استان از لحاظ کمی و کیفی از حداکثر استانداردها برخوردار است، افزود: در تلاشیم مردم استان از آبی پایدار و باکیفیت بهره مند شوند. 

همچنین معاون بهره برداری و توسعه شرکت آبفای استان در این جلسه گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان تحت پوشش خدمات شرکت قرار دارند و یک میلیون و ۳۰۰۰ انشعاب در استان متصل است. 

نجفی تعداد چاه های در مدار را ۱۰۴۲ حلقه اعلام و اظهار کرد: کل ظرفیت تامین آب از منابع سطحی و زیر زمینی استان ۱۷ هزار لیتر بر ثانیه است. 

وی با بیان اینکه معمولا ۸۰ درصد اتفاقات آب مربوط به فرسودگی شبکه است، گفت: با توجه به کاهش اعتبارات اصلاح شبکه توزیع و انتقال آب به کندی و بر اساس اولویت انجام می شود. 

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب شرکت آبفای آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه کنترل کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای استان با سرمایه‌گذاری‌های سنگین در آزمایشگاه‌های کاملاً مجهز به صورت مستمر انجام می‌ شود، افزود: سالانه بیش از یک میلیون پارامتر شیمیایی و فیزیکی و میکروبیولوژی بر روی آب مصرفی در شهرها و روستاهای استان توسط ۴۱ واحد آزمایشگاه‌های شرکت انجام می‌شود. 

سهراب طالبی ادامه داد: بر اساس اندازه‌گیری سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نمونه کلرسنجی از شبکه توزیع شهرها و روستاهای استان،  میزان مطلوبیت کولر باقیمانده فراتر از استانداردهای ملی و میانگین کشوری و بالای ۹۹.۹ درصد است. 

 مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان تصریح کرد: به منظور کنترل کیفیت پساب تصفیه شده تعداد هشت آزمایشگاه میکروبی و ۱۰ آزمایشگاه شیمی و سه آزمایشگاه بیولوژی به صورت اختصاصی در تصفیه خانه‌های فاضلاب فعال بوده و با انجام تمامی آزمون‌ها بر اساس استانداردهای ابلاغی انطباق پساب خروجی با استانداردهای زیست محیطی را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *